Nestlé, najveći svjetski proizvođač hrane i pića, predstavio je svoje poslovne rezultate za 2021. godinu.
U godini u kojoj se suočavamo sa stalnim izazovima vezanim za pandemiju i novim izazovima uzrokovanim ograničenjima u lancu snabdijevanja, kompanija Nestlé je uspjela da nastavi sa poboljšanjem organskog rasta koji je dosegao 7,5% s realnim internim rastom (RIG) od 5,5% i cijenama od 2,0%. Rezultat je to kontinuirane fokusiranosti na dugoročnu strategiju kompanije.
U 2021. napravljen je iskorak na putu organske ishrane, a kompanija je osigurala prvo mjesto u Indexu pristupa ishrani globalnih prehrambenih kompanija. U januaru je Nestlé najavio i novi inovativni plan za suočavanje sa rizicima dječijeg rada u proizvodnji kakaa. Rezultate za 2021. godinu donosimo u nastavku:
“U 2021. godini ostali smo fokusirani na sprovođenje naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima globalnog lanca snabdijevanja. Naš organski rast bio je snažan, s povećanjem tržišnog udjela, nakon disciplinovanog provođenja planova, brzih inovacija i povećane digitalizacije. Ograničili smo uticaj izuzetne inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cijena. Naš snažan temeljni rast zarade po dionici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrijednosti. Cijeli Nestlé tim je pokazao izuzetnu ustrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju”, izjavio je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.
Pozitivni rezultati i podrška zajednicama
Milan Dukić, voditelj prodaje Nestlé za Bosnu i Hercegovinu, izjavio je: “Osvrćući se na godišnje rezultate za 2021. godinu, Nestlé je u sjevernojadranskoj regiji ostvario pozitivne rezultate u Hrvatskoj i BiH, završivši godinu sa 7,3% zdravog rasta. Pored sigurnosti naših zaposlenih i kontinuiteta poslovanja, bili smo fokusirani na pružanje podrške zajednicama u kojima poslujemo i izdvojili smo više od CHF 215.000 za donacije. Uspjeli smo ojačati snažno vodstvo s brendom NESCAFÉ na ukupnom tržištu kafe. Purina i Nestle Professional je zabilježila dvocifreni rast, kao i kafa koja se približava dvocifrenom rastu. Pandemija COVID-19 nije usporila napredak kompanije i Nestlé je ostao fokusiran na održivost, te odlučan u postizanju smanjenja neto stope emisija stakleničkih plinova na nulu do 2050. godine.”
Predviđanja za 2022. godinu: Očekuje se kontinuirani organski rast prodaje od oko 5% i osnovne operativne marže trgovanja između 17,0% i 17,5% i porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala.
Evolucija Nestlé portfelja se nastavila, s fokusom na kategorije s atraktivnim mogućnostima rasta i diferenciranom ponudom. Jedna od kategorija koje su najviše pridonijele organskom rastu bila je kafa, potaknuta izuzetno povoljnom okruženju za tri glavna brenda – Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dosegnula 3,1 milijardu CHF, generišući više od 1 milijarde CHF inkrementalne prodaje u poređenju s 2018.