Nekad je posao bolje ostaviti za sutra – evo zašto!
Važno je da budete realni u svemu što radite. Ako ustajete sa nervozom misleći da li ćete uspjeti sve da postignete danas, razmislite o tome da nek...
Postoje tajni trikovi za napredovanje na poslu – a to nisu prekovremeni sati, dodatni projekti, pa čak ni prave riječi u pravo vrijeme. Predajete se? Tajna je u tome kako se krećete. Možete da koristite govor tijela da usmjerite situaciju onako kako vi želite, a da ostali toga i ne budu svjesni.
„Suptilne promjene u vašem držanju mogu da pošalju podsvjesne poruke ljudima oko vas“, kaže ekspert za govor tijela Janine Driver, autorka naslova “You Say More Than You Think”. Janine, koja je više od decenije obučavala priradnike američkih snaga zakona da čitaju govor tijela, otkriva poteze koji će vam dati oštrinu.
1. Prevaziđite grešku
OK, pogriješili ste. Ako želite da spriječite eksploziju emocija vašeg nadređenog, stanite malo u stranu ispred njega, na udaljenosti od oko pola metra. Ovo je miroljubiv stav koji će za posljedicu imati da on poželi da pređe preko vašeg propusta. Osnažite svoju poziciju tako što ćete reći: „Ovo se nikada neće ponoviti.“
2. Pobjedite negativce iz kancelarije
Obratite im se direktno (ne savijajte glavu, jer to znači da tražite odobravanje) i podignite bradu za oko 5 centimetara. Zračićete samopouzdanjem pošto ih posmatrate s visine. Koristite odbacujući gest rukom, tako da vam dlan bude okrenut nadolje, pokazujući da vi imate kontrolu i da ne padate na njihove gluposti.
3. Nadmudrite takmičarski nastrojene kolege
Dok razgovarate s njima, ispružite ruku preko njihovog stola. Na ovaj način šaljete poruku na nesvjesnom nivou da želite da zauzmete dio njihove teritorije. Dodirujući njihov prostor, vi se predstavljate kao alfa kolega i poručujete da možete i da ćete dobiti ono što želite.
4. Neka vam svi govore Da
Kako biste naveli kolegu da pristane da vam učini uslugu, koristite tehniku kojom se služe policijski službenici prilikom ispitivanja, gestikulirajte jednim podignutim dlanom. Zatim ruku stavite na srce u trenutku dok izgovarate svoj zahtjev, poručujući da je izrečen „od srca“. Kako biste zapečatili dogovor, zastanite na nekoliko sekundi prije nego što izgovorite ključne riječi, recimo: „Znam da smo svi zauzeti, ali da li bi mogla (pauza) da preuzmeš moju smjenu?“ Ta kratkotrajna tišina suptilno uokviruje vašu izjavu kao podsvjesnu komandu, navodeći ih da kažu da.
5. Briljirajte na sastanku
Izaberite mjesto u blizini svog šefa (tako će on osjetiti veću povezanost s vama). Sjedite na prvu trećinu sjedalnog dijela stolice jer ćete tako djelovati kao da imate kontrolu i da ste aktivnije uključeni u projekat. Ovaj psihološki izum će ga navesti da u glavi poveže vas s poslom i sobom, pa imate veće šanse da se složi s vama.
6. Ućutkajte neprijatnog kolegu
Nastavite da gledate u to što radite dok oni pričaju, a rukama napravite gest poznat pod nazivom revolver u rukama (prekrstite sve prste, osim kažiprsta koji predstavlja cijev zamišljenog „revolvera“). Prislonite cijev na svoje usne i tako suptilno stavite do znanja da vi ne želite da pričate. Ako oni i dalje ne shvataju vašu poruku, naciljajte u njih dok im budete govorili nešto neutralno, recimo, „Imam jako mnogo posla“.
Izvor: cosmopolitan.rs