Kako napisati CV koji privlači pažnju poslodavaca
Otkrijte kako napisati CV, koristiti vizuale i kvantifikovati uspjehe da biste se istakli među kandidatima Razmišljate o tome koji dijelovi vašeg ...
Investiranje u iskustva donosi više sreće od materijalnih stvari, pokazuje istraživanje. Iskustva ostavljaju dugotrajan utisak
Glavni autor Amit Kumar, vanredni profesor marketinga, i njegov istraživački tim otkrili su da su potrošači sretniji kada troše na iskustva nego na materijalne stvari. Rad pod nazivom “Trošenje na aktivnosti donosi više trenutne sreće nego trošenje na posjede” objavljen je u maju 2020. godine u časopisu Journal of Experimental Social Psychology.
“Jedan problem koji nije puno istraživan je šta se događa ovdje i sada — da li smo sretniji trošeći novac na iskustva ili na materijalne stvari?” rekao je Kumar. “Osnovni zaključak iz mnogih eksperimenata je da ljudi crpe više sreće iz svojih iskustava nego iz svojih posjeda.”
Kumar i njegovi koautori, Matthew Killingsworth sa Univerziteta Pennsylvania i Thomas Gilovich sa Univerziteta Cornell, angažovali su 2.635 odraslih osoba koje su nasumično raspoređene u grupu materijalnih ili iskustvenih kupaca. Učesnicima su tokom dana slani nasumični tekstovi kako bi pratili njihove emocije i ponašanje pri kupovini. Kupci materijalnih dobara kupovali su stvari poput nakita, odjeće ili namještaja, dok su kupci iskustava prisustvovali sportskim događajima, večerali u restoranima ili se upuštali u druge aktivnosti.
Rezultati: Sreća je bila veća kod učesnika koji su uživali u iskustvima nego kod onih koji su trošili na materijalne stvari u svakoj kategoriji, bez obzira na cijenu artikla.
“Ne bi bilo fer uspoređivati majicu i putovanje, ali kada uzmemo u obzir cijenu, još uvijek vidimo da iskustva donose više sreće,” rekao je Kumar.
Kako bi istražili moguće razlike među tipovima potrošača, istraživači su proveli drugo istraživanje u kojem su pitali više od 5.000 učesnika da prvo ocijene svoju sreću, a zatim izvijeste da li su koristili, uživali ili konzumirali materijalnu ili iskustvenu kupovinu u posljednjem satu. Ako su odgovorili “da”, učesnici su upitani o detaljima njihove kupovine.
“Još uvijek smo primijetili isti efekat,” rekao je Kumar. “Kada je ista osoba konzumirala iskustvo, to je bilo povezano sa većom srećom.”
Istraživači su zaključili da su ljudi sretniji sa iskustvenim kupovinama u odnosu na materijalne bez obzira kada mjerite sreću: prije, tokom ili nakon konzumacije. Iskustva takođe izazivaju više zadovoljstva iako ljudi obično provode više vremena koristeći svoje materijalne posjede. Istraživači su rekli da je moguće objašnjenje trajnost iskustava u sjećanju ljudi, dok se percipirana vrijednost materijalnih dobara smanjuje s vremenom.
“Ako želite biti sretniji, možda bi bilo pametno da premjestite dio svoje potrošnje s materijalnih dobara na iskustva,” rekao je Kumar. “To bi vjerovatno dovelo do većeg blagostanja.”
TFILM/iStock/Getty Images Plus