Nekad je posao bolje ostaviti za sutra – evo zašto!
Važno je da budete realni u svemu što radite. Ako ustajete sa nervozom misleći da li ćete uspjeti sve da postignete danas, razmislite o tome da nek...
Ukoliko vam predstavlja problem da se riješite loših ili bar – ne tako pohvalnih navika, pronađite motiv u poslu, jer su velike šanse da zbog učestalih negativnih rituala koje praktikujete, rizikujete da izgubite posao, a samim tim i glavni izvor prihoda.
Odugovlačenje
Ova navika može ozbiljno negativno uticati na vašu radnu sredinu. Iako ste možda navikli da radite u posljednjem trenutku i predajete projekte jedan dan ili nekoliko sati prije roka, ova loša navika će najprije uticati na vaše saradnike. Naljutiće ih vaš sistem rada, jer ćete im stvoriti tenziju u kojoj se vi dobro snalazite, ali šta je sa njima? Osim toga, ukoliko projekat ne uspije ili ne bude gotov na vrijeme, najvjerovatnije ćete biti označeni kao glavni krivac za to.
Laganje
Vjerovali ili ne mnogo je ljudi koji prilikom apliciranja za posao, ali i kasnije, koriste lažne reference, namenski plagiraju, lažno se predstavljaju, zloupotrebljavaju kreditne kartice kompanije ili čine ostale sitne prekršaje. Bilo koja vrsta laganja, kao i odbacivanje istine – najsigurniji način da karijeru dovedete do neslavnog kraja.
Negativnost
Mnogi ljudi po navici ogovaraju, prenemažu se ili kukaju. Ovakvo ponašanje dovodi do toga da svom nadređenom ili menadžeru ostanete u pamćenju kao ’glavobolja’. Vaš šef vjerovatno ima odgovornost da učini da njegov tim doprinosi pozitivnom moralu, ali i da preispita svakoga ko je kontraproduktivan i loše utiče na firmu.
Tromost
Ukoliko stalno kasnite na posao, a potom se i kasno vraćate sa pauza na poslu, pokazujete stav koji govori o samozadovoljstvu, ali i nepažnji prema poslu. Potrudite se da stignete svega pet minuta ranije, i već ćete odavati drugačiji utisak, jer pokazujete da poštujete poslovni ugovor, okruženje u kojem radite, kolege koji se trude da dođu na vrijeme, ali i da ste odgovorni i savjesni.
Loša e-mail komunikacija
Ovo može uključivati različite stvari: od toga kako reagujete na e-mailove do toga da ne znate kako ste se našli u određenoj prepisci. Možete djelovati arogantno, zbunjeno, nepristojno ili, čak, brbljivo. Ukoliko vam treba previše vremena da provjerite ili odgovorite na poruke, to se često shvata kao neprofesionalizam.
Zavisnost od društvenih medija
Previše provedenog vremena na društvenim mrežama takođe je jedan od načina da izgubite posao. Ukoliko smatrate da 20 puta proveravanja Facebooka ne utiče na vaš posao – u velikoj ste zabludi. Neke kompanije su preduzele mjere da prate ili ograniče posećivanje ovih sajtova, dok su ih neke blokirale u potpunosti.
Loša neverbalna komunikacija
Da li rutinski trljate oči? Da li imate slabašan stisak ruke prilikom rukovanja? Da li izbjegavate kontakt očima? To sve može biti fatalno za vaš posao, iako vam u prvi mah ne djeluje tako. Ljudi moraju da shvate da dela govore više od riječi. Većina komunikacije se zasniva na neverbalnim znakovima, zato vodite računa da poslovni partneri neke vaše znakove ne shvate kao neprimjerene ili nestručne.
Nepažljivost
Svako radno mjesto ima svoju kulturu i stil, bilo da je riječ o zvaničnom ili nezvaničnom dress kodu, hijerarhiji ili društvenoj atmosferi. Ukoliko niste fokusirani, propustićete da shvatite karakteristike okruženja u kojem radite, što se od strane vaših kolega ili šefa može percipirati kao nepoštovanje, te ćete biti označeni kao neko ko se ne uklapa, ko je drugačiji, ili manje poželjan.
Loša gramatika
Kada čujete neku osobu kako se gramatički nepravilno izražava, koristi sleng ili psovke, odmah pomislite da je neobrazovana. Redovno podsjećajte sebe da niste kod kuće ili u društvu prijatelja, stoga pazite na svoj rječnik.
Niste timski igrač
Imate naviku da uvijek želite da radite stvari na svoju ruku? Ta navika u kancelariji i kolektivu nije dobrodošla. Iako je samostalnost u nekim situacijama dobra, jer podstiče strog fokus i koncentraciju na projekat, činjenica je da su timski igrači uspješniji u poslu. Ako ne podržavate kolege iz tima kada im je to potrebno, ne možete računati ni na njihovu podršku kasnije, kada vama bude potrebna.
Napadi bijesa
Ukoliko lako gubite živce, pretpostavlja se da niste sposobni za rad pod određenim pritiskom, ali ni da ne rukujete dobro sa odgovornošću. Vježbajte meditaciju i vježbe dubokog disanja, i trudite se da lične probleme ne miješate s poslom.
Neefikasnost
Loše navike poput dezorganizacije, previše gubljenja vremena ili priče, uzrokuju neefikasnost kako u životu, tako i na poslu. Ukoliko ste previše pričljivi i zaneseni drugim stvarima, ometate svoje kolege koji vam neće uvijek grubo reći da moraju da rade, i da ne mogu da vode sa vama lične razgovore.
Pričanje bez razmišljanja
Ukoliko ste jedna od osoba koja ima sindrom “Što na um, to na drum”, ovu lošu stranu temperamenta morate kontrolisati na radnom mjestu, gdje se očekuju ozbiljnost i zrelost, a ne neprimjereno izražavanje bilo na sastanku ili putem e-mail prepiske.
Nedostatak manira
Najvažnije stvari su one koje smo naučili još kao mali. Kada zatražite nešto, kažite ’molim’, kada dobijete nešto, kažite ’hvala’, ako ne poznajete nekoga – predstavite se, a ako treba da prekinete nekoga, kažite ’izvinite’. Poštujte ove osnovne manire ponašanja, jer će oni poboljšati vaš odnos sa zaposlenima, kao i sa šefom. I ono što je takođe važno – ukoliko nemate šta lijepo da kažete, nemojte govoriti ništa.
Izvor: bizlife.rs