Poslovni dres code: Odijelo (ne) čini uspješnog čovjeka!

by | 19 Novembra, 2016

Sve do sada, “odijelo čini čovjeka” bila je izreka koja je bila nepisano pravilo za važne poslovne sastanke. Međutim, novo istraživanje sugeriše da bi trebalo učiniti upravo suprotno ako želite da budete uspješni – obucite se onako kako vi želite.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

Vlastita modna estetika i dodaci na vama koji ističu vašu ličnost mogu da učine to da se osjećate samopouzdano i kompetentno dok ste na poslu.

Pojavu nazvanu “efektom crvenih patika”, otkrila su tri harvardska istraživača. Oni su sproveli pet studija kako bi došli do tog zaključka.

Zaintrigirani “casual” načinom odijevanja moćnih lidera kao što su Mark Zuckerberg i Bill Gates koji često nose jeans i trenerke na formalne razgovore, trio je nastojao da otkrije vezu između (poslovnog) dress codea i sposobnosti.

Kako se ispostavilo, izdvajanje iz mase suptilnim, namjernim modnim izborom podrazumijeva pozitivan osjećaj “statusa, povjerenja i moći”.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

Međutim, postoji jedno pravilo: vaš izbor odjeće mora da izgleda namjeran, a ne kao rezultat nepažnje ili nedostatka društvene svijesti (kao na primjer nositi hlačice za teretanu na sastanak s klijentom).

“Dok nenamjerne povrede normativnih kodova i etiketa zaista mogu da dovedu do negativnih zaključaka i ‘ocjena’, kada se devijantno ponašanje (u oblačenju) čini namjerno, to može dovesti do stvaranja višeg statusa i višeg nivoa stručnosti u očima posmatrača”, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Journal of Consumer Research i dodaje: “Može biti riječ o šarenoj kravati ili šarenim čarapama pa čak i različitim cipelama. ali mora biti vrlo jasno i namjerno.”

IZVOR: WALL.HR