Postanite srećniji i zadovoljniji na poslu

by | 2 Novembra, 2013

Ako se osjećate nesrećno na poslu – niste jedini! Stres u vezi s poslom jedan je od najčešćih problema ljudi u današnje vrijeme. Neki imaju zahtjevne klijente i konstantno prekratke rokove. Drugi imaju šefove koji su nekompetentni, nesimpatični i koji očekuju brda i doline za malo novca. A neki treći naprosto ne uživaju u poslu koji rade, jer im je nezanimljivo, dosadno ili besmisleno.

News-42-490x326

Ako imate te ili neke slične probleme, nemojte misliti da vam je potrebna promjena posla kako biste se osjećali srećnije. Vjerovali ili ne, promjena u načinu razmišljanja može pomoći da se osjećate bolje, te da se samim time i cijela situacija promijeni na bolje.

U stvari, stručnjaci tvrde da su srećni ljudi produktivniji, bolje se nose sa stresom, zdraviji su i imaju više plate. Iako vam se situacija na poslu trenutno čini nemogućom, isprobajte neke od ovih strategija koje vam mogu pomoći da transformišete vaše svakodnevno radno iskustvo.

1. Zapišite 3 stvari koje su dobro prošle

Možda vam je teško da ih zamislite, ali pokušajte da se fokusirate na tri dobre stvari koje su se dogodile na poslu, čak i ako su to sitnice. Pažljivo razmislite o svojim saradnicima, gdje radite, vrstu posla koji obavljate ili neki drugi važan detalj koji vas podsjeća na pozitivne strane vašeg posla.

Istraživanje sprovedeno u jednoj internacionalnoj tehnološkoj kompaniji pokazalo je da su zaposleni koju su se prisjetili tri pozitivna trenutka u vezi s poslom jednom sedmično, u ukupno šest sedmica, bili motivisaniji, produktivniji i zadovoljniji u poređenju s njihovim kolegama koji to nisu činili. Isprobajte ovo kad dođete kući s posla, i vremenom ćete vidjeti da vam i samo koncentrisanje na pozitivne stvari može olakšati nošenje s negativnim stranama posla.

2. Nemojte sve shvatati lično

Potpuno je prirodno da se ponekad posvađate s kolegama ili da se negativno osjećate prema njima. To se obično događa jer mi lično shvatamo kad nam neko uputi bezobrazan komentar ili ignoriše našu molbu da nam pomogne. Zapamtite, ako se vama ne sviđa vaš posao, velike su šanse da se ne sviđa ni vašim saradnicima. Zar je teško biti ljubazan i profesionalan iz dana u dan na poslu koji vam se ne dopada? Devet od deset puta, kad neko uradi nešto što vas uznemirava ili ljuti, zaista nije riječ o nečem ličnom ili ciljanom na vas. Prisjetite se trenutka kad ste vi učinili nešto što je negativno uticalo na nekog drugog. Da li je tu bila riječ o nekakvoj ličnoj osveti? Nije? Onda znajte da će i drugi ponekad uraditi nešto što će imati negativan uticaj na vas, ali to ne čine zlonamjerno.

3. Vodite računa o svojim negativnim emocijama

Neprijatni osjećaji kao što su frustracija, ljutnja, ogorčenost ili ljubomora neizbježni su u poslu, posebno ako vas ima mnogo na jednom mjestu. Takve emocije mogu da vam otežaju rad na poslu, što utiče na vašu produktivnost i generalnu situaciju na poslu. Kad zapadnete u takvo stanje uma, sjetite se da vi niste takva osoba, barem ne većinu vremena. Na primjer, ako ste ljuti, pokušajte da se ne predate talasima negativnih osjećanja već ih sagledajte s distance. Nemojte djelovati u afektu i ovakvom stanju uma. Par puta duboko udahnite i pokušajte da se smirite. Uradite to jer već i nekoliko minuta može drastično da promijeni kako se odnosite prema negativnim emocijama – one neće čudesnim čudom nestati, ali ako se malo smirite i postanete svjesni da ste ljuti, te da ne bi trebalo da djelujete u afektu, lakše ćete smisliti razumnije rješenje za problem koji vas muči i nećete dozvoliti da vam to upropasti ostatak dana.

Većina nas provešće veliki dio svog života na poslu, pa zašto onda ne biste uradili sve što je u vašoj moći kako bi to iskustvo bilo što pozitivnije? Čak i ako ste odlučiti da potražite novi posao, možete pokušati na što bolji način da provedete vrijeme na poslu na kojem se trenutno nalazite. Isprobajte ove tehnike i možda vam se odlazak na posao u ponedjeljak više neće činiti tako strašno…

Izvor: zena.hr