Uspjeh ste sami zaslužili, potrudite se da se vidite i čujete, ne bojte se da imate uticajnog "sponzora" na poslu, ne pokazujte previše emocija, ućutite svaki put kad poželite da se izvinite i ne očekujte da će vam na poslu staviti krunu. Usvojite, dakle, muške vještine i možda ćete se lakše popeti na korporativnoj ljestvici.
Kada je riječ o ravnopravnosti polova na radnom mjestu, žene su prešle dug put. Statistike pokazuju da sve više žena dobija najviša akademska zvanja, sve je više zaposlenih žena, a i uspješno se penju na korporativnoj ljestvici, piše "Huffington Post". Istovremeno, podaci o platama pokazuju veliku razliku u primanjima i vrlo mali procenat žena na samom vrhu kompanija. Naravno da je za to lako optužiti rodne stereotipe koji se teško mijenjaju, ali možda bi ambiciozne žene trebale usvojiti tajne vještine kojima se u poslovnom okruženju koriste muškarci.
Vjerujte da ste fantastični
– Kada pitate muškarca kako je uspio, reći će da je to nagrada za njegovo veliko znanje i pokazanu sposobnost. Ako isto pitanje postavite ženi, čućete dosta rasplinutih odgovora tipa da je imala sreću da radi u dobrom timu, da je imala nekoga na poslu ko joj je pomagao savjetima ili da je jednostavno imala sreće – navodi Sheryl Sandberg, članica uprave Facebooka.
Muškarci svoj uspjeh pripisuju sebi, dok žene poslovnu pobjedu pripisuju drugim spoljnim faktorima. Uspješne žene često imaju sindrom uljeza, psihološki fenomen koji ih navodi da misle da su imale sreće, da su se na neki način probile na poziciju na kojoj su i da ne zaslužuju platu koju primaju. Kad dođe vrijeme da pregovarate o povišici i unapređenju, taj vas sindrom i način razmišljanja može udaljiti od onog što ste zaslužili. Naučite od muškaraca: ne samo da niste uljez, nego ste i fantastični!
Postanite vidiljivi
Connie Glaser, vodeći stručnjak za ravnopravnost komunikacija, smatra da napredak u poslovnom svijetu dolazi kada pravi ljudi saznaju o vašim uspjesima. Žene bi trebale da se više trude da postanu "vidljive", da pišu objave za medije o svojim nedavnim dostignućima, da se povežu sa uticajnim ljudima u firmi i informišu ključne ljude o svojim uspjesima.