Znate li šta je M ciklus?

by | 16 Augusta, 2013

Karijera većine visokoobrazovanih žena u svijetu prati uzlazno-silazna putanja nalik na 18. slovo abecede. Izražena ambicija, snažan karakter i samopouzdanje zajednička su karakteristike većine visokoobrazovanih žena u svijetu. One znaju šta žele, vjeruju da mogu, te imaju potrebna znanja da vaše snove pretvore u stvarnost. Prema mišljenju glavne direktorice konzultantske tvrtke 20-first Avivah Wittenberg-Cox, karijerni put žene obično se može podijeliti na tri jasne faze.

poslovna žena

Faza 1: AMBICIJA

Ova faza karakteristična je za djevojke u dvadesetim godinama, koje su po završetku fakultetskog obrazovanja gladne za dokazivanjem i praktičnim učenjem, te spremne posao staviti na prvo mjesto. One su neustrašive i navikle boriti se svim sredstvima za svoje poslovne ciljeve. U njihovom rječniku poslovi se ne dijele na muške i ženske – one su ravnopravne učesnice svih događanja unutar neke firme. S obzirom da još uvijek nemaju vlastitu porodicu, spremne su putovati radi posla te žrtvovati slobodno vrijeme za penjanje po korporacijskoj ljestvici.

Faza 2: KULTURNI ŠOK

U tridesetima žena počinje osjećati pritisak stvaranja vlastite porodice. Uz to valja uzeti u obzir da većina korporacija vjeruje kako se menadžerski potencijal nekog pojedinca najbolje vidi u dobi od 30 – 35. godine, i u tom periodu od svojih zaposlenika zahtijeva stopostotni učinak. Ovo pravilo nije stvoreno kako bi diskriminisalo žene – ono je postojalo mnogo prije nego što su žene sjedile na najvišim pozicijama unutar neke kompanije. Poslodavci počinju tražiti kod svojih najistaknutijih kandidata i neke nove talente, poput komunikacijskih vještina, harizme, inovacija, te sposobnost umrežavanja. U tom iscrpljujućem poslovnom okruženju neke se žene pokušavaju izboriti za svoje mjesto pod suncem dok paralelno igraju uloge majki i supruga, dok druge ostavljaju porodicu za kasne tridesete.

Faza 3: SAMOPOTVRĐIVANJE

U četrdesetima žena se ponovo okreće svojim poslovnim ciljevima. Iza nje su najosjetljivije godine brige za vlastito dijete. Sada je opet spremna pokazati šta može i to učiniti bez zadrške. Wittenberg tvrdi da žene dostižu svoj poslovno-intelektualni vrhunac upravo u ovoj fazi, a kompanije koje znaju to da prepoznaju, od njih i profitiraju. Nažalost, mnoge žene bivaju otpuštene ili se propuštaju promovisati na najviše pozicije. Ne čudi stoga da čak 50 posto novih firmi u SAD-u i Kanadi osnivaju upravo žene u četrdesetima.

Izvor: cosmopolitan.hr