![](https://www.ljepotaizdravlje.ba/wp-content/uploads/2024/04/Dizajn-bez-naslova272-600x470.png)
Vlasnica bloga Ljepota čitanja donosi prijedloge knjiga koje nećemo ispuštati iz ruku
Petra Jukić strastvena je čitateljica knjiga i jedna od prvih book blogerica na ovim prostorima. Ona na svom blogu @ljepotacitanja okuplja više od ...
Iako u mnogim pričama dominira natprirodno, ako se uspostavi ravnoteža biće korisne za djecu i njihovu inteligenciju
Ako želite da vam dijete bude inteligentno, čitajte mu bajke. A, ako želite da bude jako inteligentno, čitajte mu još bajki – govorio je Albert Einstein. Međutim, one su nedavno uzrokovale polemiku među univerzitetskim profesorima. Richard Dawkins sa Oksforda tvrdi da su bajke štetne za obrazovanje, jer mališanima usađuje pogrešnu ideju o natprirodnom.
– Postoji veoma zanimljiv razlog zašto princ ne može da se pretvori u žabu – statistički je nevjerovatno – oštro je prokomentarisao profesor Dawkins.
Ipak, profesoricaa Yvonne Kelly sa Britanskog unvierziteta u Londonu reagovala je na njegov stav, objasnivši da baš taj magični sadržaj utiče na razvoj imaginacije kod najmlađih, dok je Dominic Wyse sa engleskog Instituta za obrazovanje istakao da bajke pomažu djeci da savladaju čitanje i bolje razumiju svijet.
Poslije niza osuda i kritika, Dawkins je promijenio stav i napisao da su one zaista korisne za razvoj kritičkog mišljenja, jer uče klince da zauzimaju stav. Iako, dodao je, u mnogim pričama dominira natprirodno, ako se uspostavi ravnoteža, biće korisne za djecu i njihovu inteligenciju.