Vlasnica bloga Ljepota čitanja donosi prijedloge knjiga koje nećemo ispuštati iz ruku
Petra Jukić strastvena je čitateljica knjiga i jedna od prvih book blogerica na ovim prostorima. Ona na svom blogu @ljepotacitanja okuplja više od ...
Ono kako zamišljamo povratak u kancelariju nakon odmora i realnost imaju vrlo malo zajedničkog. Mnogi od nas očekuju da sjednu za računare te ispunjeni energijom i kreativnošću započnu nove projekte – a zapravo završimo u višednevnom ludilu pokušavajući da odgovorimo na poplavu e-mailova i da se izborimo s nagomilanim zadacima koji su stigli u međuvremenu! Poznat vam je ovaj scenario?
Donosimo vam vodič za povratak radnim obavezama koji će proći glatko ili bar sa što manje stresa!
#1 Planiranje
Kada planiramo odmor, fokusirani smo na odlazak (na more, planinu, selo) i nikad (priznajte, tako je!) nismo spremni na sve ono što nas čeka kada se poslije nekoliko dana bezbrižnog ljenčarenja vratimo kući. Julie Morgentern, konsultantica za produktivnost i autorka knjige “Never Check E-mail in the Morning” kaže da pravimo veliku grešku kada prije polaska na odmor ne završimo sve radne zadatke (neke i unaprijed) kako nas dugačka lista poslova koja nas sačeka ne bi obeshrabrila i demotivisala. Druga greška koju činimo jeste povratak kući samo jedan dan ili tek nekoliko sati prije početka nove radne sedmice!
#2 Organizacija
Najčešći savjet koji možemo da čujemo, a daju ga psiholozi, jeste da se s godišnjeg odmora vratimo dan ili dva ranije! Koje su prednosti povratka s odmora ranije? Stvorićete sebi prostor i vrijeme da se odmorite od odmora (da!), još malo opustite i tako olakšate prelazak s “lijenog” na mod “milion obaveza koje moram da završim”! Operite veš – onaj koji ste donijeli s odmora i onaj koji niste uspjeli oprati prije nego što ste se uhvatili pasoša i kofera, obavite kupovinu – kupite namirnice koje će vam trebati za spremanje obroka i ostale kućne potrepštine, očistite stan, odaberite i pripremite garderobu koju ćete nositi narednih dana…
#3 Suveniri itd.
Na godišnjem nema zahtjeva, pritisaka, očekivanja, rutine i svaki dan može da bude prekrasan. Upoznajete nove krajeve, ljude, običaje, gastronomiju… Uživali ste svim čulima – taj osjećaj treba vam svaki dan. Zato ponesite odmor kući! Znamo da zvuči šašavo, ali ima smisla! Probali ste neko lokalno jelo i dopalo vam se – isprobajte ga kod kuće. Priuštili ste sebi neki suvenir koji će vas podsjećati na odmor u kojem ste uživali. Suveniri imaju moć da nas poput vremeplova vrate na mjesto na kojem smo bili i ožive prošle trenutke. Divne trenutke opuštanja. Čak i ako niste putovali predaleko, otkrijte neki hobi ili običaj ljudi tog kraja koji biste mogli da primjenjujete kod kuće.
#4 Fokus
Ne očekujte da ćete samo ušetati u kancelariju i nastaviti tamo gdje ste stali – jer ćete se kroz nekoliko sati osjećati kao da vas je pregazio valjak.
“Ako je moguće, pokušajte da neke obaveze pomjerite za kasnije ili naredni dan kako biste mogli normalno da funkcionišete. Ostavite sebi prostora za prilagođavanje novim/starim obavezama“, savjetuje Laura Vanderkam, motivacijska govornica i autorka knjige “168 Hours: You Have More Time Than You Think”. Svjesni ste da, kada se vratite na posao, morate biti fokusirani na sve obaveze koje bi trebalo da završite, kao i da pohvatate informacije o dešavanjima proteklih dana, dok niste bili na radnom mjestu.
#5 Pauza
Koliko god da je stresno uhvatiti se ukoštac s obavezama, baš toliko je važno da pravite pauze. Ako osjetite da ste preopterećeni, napravite kratku pauzu, fokusirajte se na ono što je ostalo da se završi i vaši rezultati će biti bolji, a vi daleko produktivniji. Bolja je metoda vratiti se u poslovnu rutinu laganim ritmom nego započeti maraton koji može da rezultuje greškama ili zadacima koje ćete morati raditi iz početka. Pauza i služi tome da se odmorimo, udahnemo vazduh, razbistrimo misli… Doručak iznad tastature se ne računa!
#6 Delegirajte
Osjećaj i stav da ste vi jedina osoba koja može da završi neki posao stvara nepotrebni stres! Mnogi upadaju u ovu zamku. Treba li da vas podsjećamo kako je sasvim u redu da zamolite druge za pomoć ne biste li završili zadatak koji ste započeli prije nego što ste krenuli na godišnji? Kada kolegi/ci delegirate arhiviranje dokumentacije ili zakazivanje sastanka, to znači da ste pravilno rasporedili radni teret i zajednički došli do cilja, a ne da ste nesposobni ili lijeni (naravno, ako ne zloupotrebljavate svoju poziciju u kompaniji).
#7 Interakcija
Ne zaboravite da ste dio tima! Zar nije sjajno kada, po povratku s godišnjeg odmora, imate s kim da podijelite kako vam je bilo na putovanju? Zar vam srdačan doček i opušten razgovor neće olakšati prve sate i dane po povratku za vaš radni sto, gdje ona hrpa papira i desetine e-mailova čekaju vaš odgovor? Nikome nije ugodno u “zatvorenom” okruženju, gdje svako radi svoj posao – zato i trud uložen u međuljudske (kolegijalne) odnose nikad nije uzalud.
ljepotaizdravlje.ba Foto: Guliver/Getty Images