Netflix u decembru 2024: Stižu novi filmovi i serije
Netflix u decembru 2024. izbacuje nove filmove i serije koji će nam uljepšati zimske večeri i pružiti predah nakonnaporne radne sedmice. Decembar...
Nikolina Andrić je homompreneur – majka, koja razvija svoj biznis online od kuće. Autorka je tromjesečnog online programa “Vakademija”, koji pomaže ženama da postanu virtuelne asistentkinje. Do sada je promijenila živote više od 100 žena, koje su prošle kroz program i pronašle svoje mjesto u online svijetu. Njen ultimativni cilj je da pokaže drugim ženama da je moguće da imaju oboje – i porodicu i karijeru, te da ih podrži na tom putu. Autorka je podkasta “Vreme je za Vas”, a 2019. godine je bila polaznica Digital Course Academy, gdje je izabrana za affiliate partnerku čuvene Amy Porterfield, svjetske stručnjakinje za marketing. Na ovogodišnjoj Play Media Day online konferenciji će podijeliti svoje iskustvo, koje je stekla proteklih godina kao homompreneur.
Homompreneur – šta to u praksi podrazumijeva i kakva vam se čini budućnost ovog zanimanja?
Homompreneur je majka koja gradi svoj biznis od kuće. To znači da ima mogućnost, vrijeme i finansijska sredstva da se posveti majčinstvu, ali i razvoju karijere i posla kojim želi da se bavi. Budućnost je potpuno neizvjesna, kao i uostalom svaki “stalan” posao u našem okruženju. Kad kažem neizvjesna, mislim da ne možemo da predvidimo, koji će to spektar poslova biti. Poslovi od kuće su tek u povoju kod nas i sigurna sam da će zaživjeti. Ulaze na mala vrata, ali brzo će se nastaniti u mnogim kućama.
Kada ste se počeli baviti poslom koji danas radite i kako je to sve izgledalo?
Poslom Virtuelnog Asistenta sam počela da se bavim 2012. godine. Uz dial-up internet i bebu od šest mjeseci. Na samom početku, naravno nisam imala pojma da to može da postane odličan izvor zarade i da zamijeni “redovan” posao. Sjećam se prvog posla – formatiranja dokumenata u Microsoft Wordu za jednu klijentkinju iz Australije. Probala sam da radim i istraživanja, ali je to prosto bilo suludo sa tako sporim internetom. I ipak riješim da mi je najbolja opcija posao koji mogu da radim offline. Pazite, 10 sati razlike u vremenskoj zoni, ja sa Word-om 2003 verzija (2 verzije unazad u odnosu na klijenta) i super ja to uradim. Istina, za neke smiješne pare – pet dolara. Međutim, cilj tog posla je bio da dokažem i sebi i drugima da ovakav vid rada fukcioniše i nije nikakva prevara (iako naravno ima svega). Šta se dalje dešava? Klijentica mi šalje email da dokument ne liči ni na šta, kao da nije ni formatiran. Ja u čudu, ali iskopam negdje informaciju da je to sigurno do različitih verzija programa koje koristimo. I naravno, bila je dovoljno ljubazna da sačeka da ja nabavim noviju verziju programa i pošaljem joj ponovo dokument.
Naglašavali ste da vas u početku okolina nije podržavala, da li se sada promijenila situacija?
Naravno. I to vrlo brzo nakon što sam prestala svima da objašnjavam kako je super to što radim, već sam zauzela stav da više ne tražim “pravi posao” i da “ne želim da radim u struci”, već sam svoj posao kreirala baš onako kako mi se sviđa.
Pokrenuli ste obuku za Virtuelnog asistenta, o čemu je u stvari riječ?
Tako je, prije tri godine sam kreirala prvi online kurs za Virtuelne Asistente, koji se zove VA Start, a 2018. prvu Vakademiju. Vakademija traje tri mjeseca i sve radimo uživo online. Znam da zvuči nelogično uživo online, ali stvarno je tako. Dakle, postoji unaprijed pripremljen program i video i pisani materijal, koji polaznici dobijaju svakog ponedjeljka, a zatim se sastajemo online, koristeći program Zoom i diskutujemo o svim pitanjima, koja imaju u vezi sa materijalom koji su dobili. U februaru je završila druga generacija polaznika i svi smo prezadovoljni. Kako i ne bismo bilo, kad je pola njih već počelo da radi i zarađuje od kuće.
Kakvi tipovi osoba se najviše prijavljuju na vašu obuku? Kakvi su njihovi komentari na kraju obuke?
Moji idealni klijenti su žene, naročito majke sa manjom djecom, koje ili nemaju mogućnost da im neko čuva djecu dok rade ili prosto mnogo vremena (više od osam sati) provode van kuće, dok su djeca u vrtićima. Ne bi to bio problem, da mi živimo u drugo doba, gdje je porodica bila na okupu, pa su bake i dede vaspitali djecu, a majka i otac radili u firmama od 06 – 14:00. Danas roditelji odlaze na posao u osam, a vraćaju se u 17 sati, u najboljem slučaju, kada nije gužva u saobraćaju. Djeca su u ustanovama gdje treba da budu, vaspitani su, znaju sami da jedu, da se obuku, igračke da slože, ali nisu sa svojom porodicom. Što je veliki grijeh prema djeci. Stomak mi se grči kad pomislim na sve one mame koje sa 11 mjeseci zbog posla moraju dati svoje bebe u jaslice, da bi radile i gradile neke tuđe snove, koliko god oni veliki bili. Naša najveća čuda smo već kreirali, ali to nije dovoljno. Djeca nas zaista trebaju i samo naše prisustvo, vrijeme i posvećenost ih čini sigurnijima. I na kraju, moj cilj, a takve majke mi se i javljaju, jeste da napredujemo na poslovnom planu, ali ne na uštrb porodice. Jer, šta smo onda uradili?
A šta je vaš cilj na svakoj od radionica koju organizujete?
Cilj je da polaznice izgrade samopouzdanje da krenu ovim putem i dobiju prvog klijenta. Upoznajem ih sa svim mogućnostima koje imaju pred sobom, rade praktične zadatke u konkretnim programima, koji su trenutno aktuelni na tržištu rada, upoznaju se sa procesima rada online, kako treba da izgleda poslovni profil, kako napisati prijavu za posao, kako izgleda intervju, kako odrediti cijenu rada da svi budu zadovoljni i naravno na kraju, kako zarađeni novac podići kod nas.
O čemu ćete govoriti na konferenciji Play Media Day 05?
Na konferenciji ću ispričati jedan Case Study, lični primjer ne baš tako uspješne saradnje sa prvim asistentom, kojeg sam sama angažovala. Kako je izgledao sam proces selekcije, jer je ipak u pitanju online posao, kao i greške koje sam napravila, a koje su dovele do prekida saradnje. Sigurna sam da će učesnicima online konferencije, biti korisno da čuju iskustvo iz ugla poslodavca.
Autorka ste i podkasta “Vreme je za Vas”. Koje teme su dominantne u ovom podkastu i kakve žene birate da budu gošće?
Moj najdraži projekat je upravo podkast “Vreme je za Vas”. Ne planiram nikad da ga završim. Cilj podkasta je da inspiriše žene primjerima iz života realnih žena koje nas okružuju, a koje su uspjele da unovče svoja znanja u online svijetu. Želim da svakoj ženi koja razmišlja u ovom pravcu približim život jedne koja je uspjela, koja nije odustala, i pored svih prepreka i izazova. Do sada sam intervjuisala razne profile i zanimanja žena, od dula, preko finasijskih savjetnica, marketing stručnjaka, virtuelnih asistenata, copywritera, psihologa, nastavnica, proizvođača pečurki, ručno rađenih odjevnih predmeta i još mnogo drugih zanimanja. Biram takve žene sa kojima svaka od nas može da se poistovijeti. Ne one koje imaju milionske pratioce na društvenim mrežama, već one koje su do skora bile na samom početku.
Na šta ste najviše ponosni u dosadašnjoj karijeri?
Možda bih trebala da kažem na troje djece i porodicu koju njegujemo, ali volim to da podrazumijevam, iako je to danas sve samo ne trendi. Međutim, rekla bih ipak da sam najviše ponosna na činjenicu, što sam prošle godine bila affiliate partner čuvene Amy Porterfield, svjetske stručnjakinje za marketing. I to ne zbog novca (jer ga nije ni bilo, ipak su cijene njenih edukacija dosta visoke za naše ljude), nego zbog same činjenice da je to moguće, da sam izabrana da nosim tu titulu, koju su ona i njen tim dali samo 50 ljudi na našoj planeti, prošle godine.
Sad već imate dugogodišnje iskustvo u radu sa različitim profilima žena u našem regionu. Šta vam se čini, šta ih najviše koči u napredovanju u njihovim karijerama?
Način razmišljanja je definitivno najveći izazov. Strah, ne toliko od neuspjeha samog po sebi, već strah od osude koja ih čeka od strane bližnjih i okoline u kojoj žive. Svaka žena koja skupi hrabrosti da se izbori sa osudama mora uspjeti. Ne mogu vam opisati tu sreću na licima žena, kada dobiju prvog klijenta. To očekivanje, takvo zadovoljstvo, takva ushićenost… Konačno će sada moći da pokažu svima, da je vrijedilo truda i vremena. Moj savjet bi više bio upućen muškim članovima – niko od vas ne traži da zamijenimo uloge. Zaista to ni jedna žena ne želi. Čak ne tražimo ni podršku. Svaka žena će se snaći i izaći na kraj sa svim obavezama, koje je čekaju i moći će da žonglira tako neko vrijeme. Svaka žena sa dovoljno volje i želje je na to i spremna. Jedina stvar koju očekujemo od muškarca, na početku, jeste da NE sabotira. Da ne govori kako je to sve glupost, prevara, kako od toga nema ništa. Dajte nam samo malo vremena i vidjećete da će svima biti bolje. To što će žena zarađivati još jednu platu, zar mislite da će to biti loše? To što će biti srećnija i ispunjena, jer je uradila nešto više od pukog spremanja po kući? Ne bojte se, neće ona zapustiti kuću, djecu, muža, dvorište, baštu… Sve će zajedno sa njom procvjetati.
Nema sumnje očekuje nas veoma uzbudljivo i korisno predavanje Nikoline Andrić 05. juna na Play Media Day 05 online konferenciji.
Drugu godinu u nizu je Addiko Bank – banka partner događaja, dok je ovogodišnji Play Media Day 05 podržala i kompanija Mtel, Ministarstvo privrede i preduzetništva RS, Delegacija EU u BiH, Ambasada Australije u BiH, kao i Sarajevski kiseljak i Sara voda.
Više o događaju, kotizacijama i predavačima je dostupno na www.playmediaday.com kao i na društvenim mrežama Play Media Day.
Komunikacija je beskonačna!