Koliko košta dobijanje Oscar-a?

by | 25 Februara, 2016

Poznate su priče o glumici koja je platila oglase u kojima je zamolila glasače za Oscar-a da razmisle o njenoj ulozi, kao i ona kad je jednom producentu zabranjeno prisustvovanje dodjeli jer je provodio kampanju protiv suparničkog filma.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

To su samo dva primjera koji pokazuju kako neki žele uticati na grupu glasača, tačnije na 6.000 članova žirija koji odlučuje o dobitnicima ove prestižne nagrade.

Procjenjuje se da Hollywood na oskarovske kampanje troši od 100 do 500 miliona dolara svake godine, iako o tome niko ne želi javno da govori.

No producent i bloger Stephen Follows je došao do anonimnih podataka prema kojima kampanja za uspješan najbolji film košta oko 10 miliona, s tim da se najviše troši na oglašavanje, medije, talente i publiciste.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

U sezoni Oscar-a, studiji agresivno plaćaju oglase kojima podsjećaju glasače na svoje zvijezde i filmske zasluge.

Prema nekim procjenama, u ovo doba godine, oglas na naslovnoj strani poznatog časopisa Hollywood Reporter košta do 72.000 dolara, a sličnu cenu drži i Variety.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

2011. godine, glumica Melissa Leo, frustrirana činjenicom da se nije pojavljivala u vodećim medijima, sama je platila svoje oglase kako bi promovisala ulogu u filmu “Bokser”. Iako su mnogi s gnušanjem gledali na takvu samopromociju, na kraju je odnijela kući nagradu za najbolju sporednu glumicu.

Doduše, još je mračnija strana posla to da je odabrana grupa savjetnika plaćena da određene filmove “ubaci u glave” članova Akademije. Oni dobijaju između 10.000 i 20.000 dolara po filmu, ali mogu dobiti i dvostruko ili trostruko više ako njihov klijent bude nominovan ili čak osvoji statuu.

Članovi Akademije se pozivaju da prisustvuju projekcijama u Los Anđelesu, Njujorku ili Londonu, pa često onde dolaze i same zvijezde.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

To su visoko plaćeni publicisti koji poznaju članove Akademije, znaju kako doći do njih i šta vole“, objasnila je holivudska reporterka.

Iako je zabranjeno davanje mita, glasači dobijaju brojne poklone i pogodnosti prije službenih nominacija. “Dobio sam knjige o kuvanju i gotovo sve osim prezervativa. To je smiješno“, izjavio je anonimni glasač pre tri godine.

Prema službenim pravilima, od 2011. godine je zabranjeno direktno lobiranje putem mejla ili telefona, a nakon objave nominacija, studiji ne smiju održavati projekcije s besplatnim pićem i keteringom – što im je bila omiljena taktika u prošlosti.

Izvor: express.hr