Kako usvojiti nove dobre navike: Koraci i savjeti
Usvajanje novih navika može biti izazovno, ali uz strpljenje i prave tehnike, možete stvoriti navike koje traju. Saznajte kako usvojiti nove dobre...
Greške na poslu mogu biti ozbiljne, ali ne paničarite. Otkrijte najčešće greške na poslu i naučite kako ih popraviti i unaprijediti svoju karijeru
Svi pravimo greške, ali kada ih napravite na poslu, posljedice mogu biti posebno štetne. Prvo, ne paničarite. Ako izgubite povjerenje kolega, svog šefa – ili, što je još gore, sebe – postoji nekoliko koraka koje možete poduzeti da ispravite štetu.
Problemi na poslu mogu ozbiljno uticati na performanse i dobrobit, a mnogi od nas nisu svjesni svojih grešaka sve dok ne dođe vrijeme za evaluaciju učinka. Budite proaktivni i napravite brzu samoprovalu kako biste izbjegli da greške postanu ukorijenjene navike. Prema korporativnom životnom treneru Masonu Farmaniju, dvije najčešće greške uključuju stalno kašnjenje i neispunjavanje rokova. Evo još nekoliko grešaka na koje treba obratiti pažnju.
Obavezno slušajte, komunicirajte jasno i nikada ne pretpostavljajte. “Svrha svih komunikacija trebala bi biti da slušatelj jasno čuje i razumije ono što se prenosi,” kaže Farmani. “Često govorimo kao da razgovaramo sa sobom, a ne sa slušaocem. Takođe, treba biti svjestan kada nesuglasice sa kolegama i šefovima ometaju efikasnu komunikaciju, uzrokujući neefikasnost u kompaniji.”
Kada osjećate da imate pravo na nešto pravo (ili još gore, nedovoljno ste cijenjeni), vaš stav može brzo postati toksičan za radno okruženje. “Svi donosimo odluku da se prijavimo i prihvatimo poziciju; kada smo u toj poziciji, budite zahvalni za priliku,” kaže Farmani. Takođe je tačno da bi vaš poslodavac trebao biti zahvalan što vas ima, ali neki poslodavci smatraju da je paket kompenzacije odraz njihove zahvalnosti, kaže Farmani.
“Nedostatak angažovanja ili inicijative može stvoriti osjećaj izolacije i smanjene zadovoljstva poslom, jer zaposleni mogu osjećati da su dislocirani od svojih odgovornosti i nedovoljno cijenjeni,” kaže Farmani. “Ovi problemi mogu potkopati samopouzdanje i doprinijeti sagorijevanju, negativno utječući na radnu učinkovitost i mentalno zdravlje.” Dok možda ne možete kontrolisati cjelokupnu radnu kulturu, možete održati pozitivan stav dok ste tu.
“Svaka kompanija ima svoje politike, protokole i procedure. Morate ih slijediti ili razgovarati o svojim prijedlozima za promjene sa svojim nadređenima i donosiocima odluka,” kaže Farmani. Osim ako ne postoji pisani dogovor o promjenama, Farmani savjetuje da uvijek slijedite ustanovljene protokole kompanije, jer u suprotnom, rezultati mogu biti korišćeni protiv vas.
Takođe, kada upute za projekat nisu pravilno slijeđene u korist “vašeg načina,” to može rezultirati greškama koje zahtijevaju vremenski zahtjevne revizije, kaže Farmani. Ova greška uzrokuje i smanjenje produktivnosti i osjećaj frustracije. “Ignorisanje malih ali ključnih detalja može dovesti do većih problema kasnije, stvarajući stalnu brigu o kvalitetu vašeg rada i sigurnosti posla.”
Ne govoriti ima posljedice, čak i ako mislite da čuvate mir. Za Farmanija, jedan od čestih primjera je ne traženje pojašnjenja o nečemu iz straha da ne izgledate loše – ali izgledate još gore kada rezultati ne ispunjavaju očekivanja. Takođe, i što je možda važnije, “ne govoriti kada ste zlostavljani ili loše tretirani omogućava da se ciklus nastavi,” kaže Farmani.
Ako se suočavate sa greškama na poslu, važno je poduzeti odlučne korake za ispravku. Srećom, neka rješenja su relativno jednostavna. Na primjer, ako niste pažljivo slijedili upute za projekat, budite pažljiviji da biste izbjegli te greške u budućnosti. U složenijim situacijama, pokušajte ove stručne preporuke.
Greške se dešavaju svima, pa stavite to u perspektivu kako biste ograničili osjećaj srama. Međutim, pored nedostatka svijesti, nedostatak odgovornosti kada napravite grešku može biti veliki problem. “Osiguranje da se greške ne ponavljaju, a kada se dogode, preuzimanje odgovornosti sprječava daljnje trošenje vremena za kompaniju,” objašnjava Farmani.
Farmani savjetuje da preuzmete stvari u svoje ruke tražeći povratne informacije i recenzije kada je to prikladno. “Aktivnim traženjem povratnih informacija i pojašnjenja, profesionalci mogu osigurati da su na pravom putu i očuvati svoju profesionalnu vjerodostojnost.”
Počnite tako što ćete razumjeti uzrok grešaka interno i eksterno, razumijevajući da odgovornost završava kod vas. Farmani kaže da otvoreno priznavanje greške jača povjerenje sa kolegama i nadredjenima.
Za neke scenarije, traženje savjeta od kolega može pružiti vrijedne perspektive o poboljšanju i izbjegavanju ponovnih grešaka. “Razmišljanje o grešci [sa kolegama] kako biste razumjeli njene osnovne uzroke i učenje iz iskustva također je ključno za osobni razvoj,” kaže Farmani.
Zatim, Farmani savjetuje da odmah adresirate bilo koji problem implementiranjem korektivnih mjera za rješavanje problema. “Ako niste sigurni koja je odgovarajuća mjera, pitajte svog šefa za preporuke kako biste minimizirali negativne posljedice. To može uključivati reviziju rada, obavještavanje onih koje je to pogodilo ili pravljenje promjena kako biste spriječili slične greške u budućnosti,” kaže Farmani.
Oporavak od greške može potrajati neko vrijeme, ali nemojte se obeshrabriti. “Najvažniji korak [u rješavanju greške na poslu] je održavanje konstruktivnog stava. Pojedinci mogu očuvati svoje samopouzdanje i otpornost fokusirajući se na rješenja umjesto na grešku,” kaže Farmani. “Ovaj pozitivan pristup ne samo da pomaže u oporavku od grešaka, već i u unapređenju profesionalnih vještina.”
Jacob Wackerhausen, fizkes, jakublund/iStock/Getty Images Plus