Da li je skvalan hidratantniji od hijaluronske kiseline? Dermatolozi daju svoj sud
U širokom svijetu njege kože postoji bezbroj hidratantnih sastojaka koje možemo odabrati. Ipak, hijaluronska kiselina i skvalan su među najpopularn...
Međutim, sa promjenom načina razmišljanja potrošača, dolaskom društvenih mreža, zatim, novom, jakom tendencijom korištenja prirodnih sastojaka i minimalističkih formula, i inovacijama koje su uključivale ekološki i etički savjesniji pristup proizvodnji, na globalnom tržištu otvorio se prostor za uspon nezavisnih – indie (od engl. Riječi independent) – beauty brendova.
Razgovarali smo s Dinom Grebo-Mustafić, osnivačicom sarajevskog brenda „DiNatura“ koji od 2019. godine proizvodi luksuznu prirodnu kozmetiku i čije su recepture rezultat dugotrajnog istraživanja iscjeljujućih i uljepšavajućih moći prirodnih sastojaka.
Dina nam je na početku otkrila kako je oduvijek bila veliki ljubitelj kozmetike, čak i u tinejdžerskim godinama.
-U ranim dvadesetim sam otkrila prednosti upotrebe prirodnih kozmetičkih proizvoda i tada se moj pristup njezi tijela promijenio. U tom periodu, na domaćem tržištu je bila vrlo ograničena ponuda istih na policama drogerija, tako da sam svoju kolekciju uglavnom dopunjavala prilikom putovanja u inostranstvo i online narudžbama. Pažnju su mi posebno privlačili renomirani francuski brendovi prirodne kozmetike, koji su bili moja inspiracija u stvaranju „DiNature“. Vremenom je rasla moja znatiželja i interes za prirodnim sastojcima, a kasnije sam se počela interesovatii o samom procesu nastanka krema i losiona, što je u konačnici rezultiralo tim da se upišem u svjetski poznatu školu prirodne kozmetike „Formula Botanica-u“, pokrenem vlastiti biznis i napustim svoj stalni posao da bih se mogla posvetiti daljem razvoju brenda.
Kako ističe mlada poduzetnica, filozofija brenda se zasniva na tome da upravo priroda zna najbolje, kada je u pitanju njega svakog tipa kože.
-Fokus stavljamo prvenstveno na prirodno porijeklo sastojaka i kvalitet formulacija, dok smo estetici dali prioritet prilikom dizajniranja naših prepoznatljivih pakovanja. Misija „DiNature“ jeste da kroz proizvode iz našeg asortimana unesemo savršen spoj prirode i elegancije u domove naših kupaca i steknemo njihovo dugoročno povjerenje. Na osnovu povratnih informacija od veoma zadovoljnih korisnika vjerujem da se izvrsno snalazimo na tom putu. Kontinuiramo pratimo dešavanja i trendove na svjetskom tržištu u potrazi za inspiracijom u stvaranju novih proizvoda. Planovi za budućnost su dosta ambiciozni. Svjesni smo šta to donosi sa sobom i spremni smo da nastavimo ulagati maksimalne napore da se probijemo i na inostrana tržišta, te postanemo jedan od onih „svjetski, a naše“ brendova, pa smo iz tog razloga kompletan brending uradili na engleskom jeziku – kazala je Dina te dodala kako su osnovne vrijednosti brenda prije svega prirodi sastojci, unikatne vlastite formule, transparentnost, poštenje i besprijekoran customer service.
-Zadovoljstvo svakog kupca je naš imperativ od prvog dana i trudimo se da premašimo očekivanja u svakom segmentu. Važno je napomenuti da proizvode ne testiramo nikada na životinjama, vec isključivo na našim dragim dobrovoljcima.
Prirodna kozmetika DiNatura nastala je kao rezultat dugotrajnog proučavanja prirodnih sastojaka i formulacija, a kako kaže, cilj je bio ponuditi nesto drugačije kozmetičke proizvode na domaćem tržištu po kojima bi postali prepoznatljivi.
-U tom periodu je već postojalo nekoliko stranih, ali domaćiih brendova prirodne kozmetike u BiH. Prve proizvode smo plasirali na tržište u jesen 2019., dakle prije tačno tri godine i do današnjeg dana nismo se susreli sa negativnom kritikom, na što smo iznimno ponosni! Počeli smo sa maskama za lice u prahu, dezodoransima u kremi i sa još par inovativnih proizvoda, koji su bili 100% prirodni i bez konzervansa, a danas se možemo pohvaliti bogatom ponudom kozmetičkih proizvoda za žene i muškarce. Od prethodne godine nudimo i uslugu izrade personaliziranih korporativnih poklona za potrebe proslave praznika, godišnjica i darivanja poslovnih partnera i to se pokazalo kao pun pogodak – ponosno će Dina.
Otkrila nam je i gdje se mogu kupiti „DiNatura“ proizvodi.
-Naši inicijalni kanali prodaje bile su društvene mreže, posebno naš Instagram profil pod nazivom @dinatura.skincare, putem kojeg i dalje primamo narudžbe. Danas, proizvodi su dostupni u fizičkoj prodaji u nekoliko gradova: Sarajevu, Zenici, Mostaru, Tešnju u drogerijama, concept store-ovima i apotekama. Također ih možete kupiti i putem nekoliko webshopova poput Kupina.ba i OREA, te na svakom OREA Art Marketu. Konačno privodimo kraju izradu vlastitog webshopa, tako da će proizvodi biti dostupni i putem www.dinatura.ba do kraja godine, a tu ćete moći pronaći i sve novosti vezane za DiNaturu i blog sa savjetima.
DiNatura proizvodi su u velikoj mjeri inspirirani prelijepim Mediteranom i sadrže mnoge sastojke koji potiču iz tog podneblja poput bademovog i maslinovog ulja, eteričnih ulja te mljevenih košpica masline.
-U skladu sa filozofijom brenda, u proizvodnji izbjegavamo upotrebu sintetičkih aroma. Umjesto njih, naši proizvodi sadrže upravo pomno odabrana eterična ulja, koja pored toga što prekrasno mirišu imaju i raznovrsna aromaterapijska svojstva. Uzmimo za primjer eterično ulje grejpa, poznato po svom antibakterijskom djelovanju, koje se upravo zbog toga se našlo u našem dezodoransu „Deo Cream Graperuit“ kao i novim proizvodima namijenjenim njezi lica, za masnu kožu. Još jedan primjer su eterična ulja kadulje i ruzmarina kojima je svojestveno da potiču rast kose i našla su se u proizvodu „Prewash“, koji se koristi kao intenzivni tretman prije pranja kose, te bademovo ulje na kojem se bazira čitava kolekcija proizvoda za njegu lica – kazala je.
Sirovine otkupljuju od provjerenih dobavljača, uglavnom porijeklom iz EU, koje su odobrene za upotrebu u prirodnim kozmetičkim preparatima od strane certifikacijskih tijela poput COSMOS-a i Eccocerta.
-Posvećujemo veliku pažnju samom načinu proizvodnje i skladištenju sirovina, kako bi očuvali sva njegujuća i ljekovita svojstva sastojaka u našim formulacijama. Sve se proizvodi i pakuje ručno uz visoke higijenske standarde. Posvećujemo pažnju i onim najsitnijim detaljima i vršimo strogu kontrolu kvaliteta finalnih proizvoda. Svaki isporučeni proizvod jednostavno mora biti savršen! Ciljano proizvodimo u manjim serijama, kako bismo kupcima i poslovnim saradnicima garantovali svježinu proizvoda, obzirom da prirodni sastojci imaju kraći rok trajanja i osjetljiviji su na svjetlost i dugotrajnu izloženost visokim temperaturama – objašnjava poduzetnica.
Kada je riječ o promijeni svijesti kupaca po pitanju prirodne kozmetike, Dina ističe kako stvari jednostavno treba postaviti u pravu perspektivu te da trebamo biti svjesni toga da je koža naš najveći organ i da poput spužve upija sve što nanesemo na nju, a to se putem krvotoka dalje širi kroz organizam.
-Postoji još jedna bitna stavka, a to su očekivanja kada prelazite na prirodnu kozmetiku. Prirodni sastojci trebaju vremena da djeluju. Koži jednostavno trebate dopustiti da se navikne i ona će vam za to biti dugoročno zahvalna, a vi ćete spavati mirne duše znajući šta ste na nju nanijeli. Vrlo je zanimljivo znati da stanje kože je prije svega odraz toga kako je tretiramo, a ponajmanje utjecaj genetskih faktora. To je bilo medju prvim lekcijama u „Formula Botanica“. Zato je iznimno važno svesti na minimum nezdrave životne navike, a usvojiti što više onih dobrih poput unošenja dovoljne količine vode, dovoljnog spavanja, konzumiranja kvalitetne zdrave hrane i redovnog njegovanja kože i kose odgovarajućim preparatima prema tipu – naglasila je osnivačica brenda „DiNatura“, a potom se osvrnula na percepciju prirodne kozmetike.
-Voljela bih skrenuti pažnju na to da se prirodna kozmetika vrlo često percipira kao skuplja i preispituje se opravdanost toga. Prava prirodna kozmetika sadrži organske sastojke čije su nabavne cijene značajno više u poređenju sa sintetičkim, ali to dvoje se ne može porediti. Prirodni sastojci obiluju vitaminima, masnim kiselinama, mineralima, koje ne dobijate u sintetičkim sastojcima i koji su neophodni za normalno fukncionisanje kože. Iz toga razloga smatram da nesto više cijene prirodnih preparata su sasvim opravdane, posebno kada su u pitanju ručno rađeni proizvodi – zaključila je.
ljepotaizdravlje.ba