![Zašto neformalna veza nije dobra?](https://www.ljepotaizdravlje.ba/wp-content/uploads/2025/01/GettyImages-1785378119-600x455.jpg)
Zašto neformalna veza nije dobra?
Veza bez obaveza. Ljetna, jesenja, proljetna ili zimska avantura. Već dugo ljudi koriste ove izraze kako bi opisali svoje neodređene odnose. Ali je...
Planetu je zahvatila euforija povodom Dana zaljubljenih, 14. februara. Mada je prvenstveno riječ o katoličkom prazniku, ovaj dan podjednako slave i pripadnici drugih vjera. Svaka kultura je dodala nešto svoje, ali zajednički imenilac je – ljubav.
Na Dan zaljubljenih najprije nas asociraju čokolade, bombonjere i cvijeće koje zaljubljeni daruju jedni drugima.
Poklanjanje crvenih ruža, kao simbola ljubavi, postalo je popularno i u arapskoj, indijskoj i kineskoj kulturi.
Japanke daruju jačem polu čokoladu, ali ne samo voljenom muškarcu, već poznanicima, kolegama, prijateljima… Mjesec dana kasnije, za takozvani Bijeli dan, Japanci damama poklanjaju bijelu čokoladu.
U Maleziji i Singapuru žene ispisuju svoje brojeve telefona na narandžama koje zatim bacaju u potok, reku ili jezero. Običaj je da muškarci koji pronađu voće, pozovu dame da zajedno pojedu narandže.
Pandan Danu zaljubljenih u Kini je Ćisi, ritual za udaju. Žene pripremaju hranu u nadi da će naći dobrog supruga, dok se mnogi parovi u hramovima mole za sreću u braku.
Mnoge Tajlanđanke baš na Dan zaljubljenih riješe da izgube nevinost. Čak 80 odsto djevojaka tada stupa u prvi seksualni odnos.
U Finskoj se na ovaj dan slavi prijateljstvo, pa se porodici i prijateljima daruju sitni pokloni, čokolade, šalju čestitke, a pošiljalac je anoniman.
Julijin i Romeov grad, Verona, tog dana je prepun pisama. Italijani ispisuju ljubavne poruke voljenima, a oni koji žele da pronađu srodnu dušu šalju pisma Juliji.
Mada se Pariz smatra najromantičnijim gradom na svijetu, 14. februar se dugo u Francuskoj slavio kao dan ljubavnika. Na ovaj dan Francuzi obnavljaju ljubavne zavjete, a u pokrajini Indre postoji selo koje nosi ime Svetog Valentina i ljubav se slavi tri dana.
Statistika kaže da se svake godine pošalje milijardu čestitki, proda više od 25 miliona bombonjera u obliku srca, a oko 73 odsto muškaraca kupuje cvijeće.
Gotovo 15 odsto Amerikanki šalje sebi cvijeće. Samo u SAD proda se čokolada u vrednosti od milijardu dolara i više od 189 miliona ruža!
Izvor: novosti.rs Foto: Guliver/Getty Images