Belma Tvico predstavlja Dichotomy: Slavljenje dualnosti i svjedočanstvo otpornosti
Kolekcija Dichotomy za jesen/zimu 2024/2025 istražuje dualnost dobra i zla, spajajući vanvremensku filozofiju s bezvremenskim dizajnom “Linija koj...
Avon i ove godine učestvuje u globalnim aktivnostima tokom 16 dana aktivizma u borbi protiv nasilja nad ženama
Novo istraživanje* kozmetičke kompanije Avon i globalne fondacije NO MORE otkriva da je jedna od pet žena redovno izložena verbalnom zlostavljanju od strane intimnog partnera. Znajući da je svaka treća žena žrtva nekog od oblika nasilja, važno je prepoznati baš ovaj, verbalni oblik, jer ga je najteže okarakterisati kao nasilje i prečesto se previdi te prihvata kao normalno.
Istraživanje, koje je obuhvatilo više od 8.300 žena u osam država svijeta, uključujući Veliku Britaniju, Poljsku i Italiju, takođe je pokazalo da gotovo dvije od pet ispitanica u dobi od 25 do 34 godine doživljavaju potencijalne znakove verbalnog zlostavljanja u svojoj vezi – dakle, najviše baš u trenucima zasnivanja ozbiljnih veza. Kao rezultat toga, više od trećine žena (36%) nesigurno je u pogledu vlastite vrijednosti.
Ove godine tokom “16 dana aktivizma u borbi protiv nasija nad ženama” koje je globalno počelo 25. novembra naglasak stavljamo upravo na verbalno nasilje i njegovu ulogu u prisilnoj kontroli te pomoći da se takvo prepozna: kampanju buđenja svijesti pratite na Avonovom Instagram profilu @avonba i dijelite znakove prepoznavanja – važno je doprijeti do svake osobe, prijateljice, sestre, žrtve nasilja.
Na pitanje o traženju podrške u vezi s problemima verbalnog zlostavljanja, jedna od 10 žena (10%) izjavila je da ne zna kome se obratiti, a dvije od 10 nisu mogle poduzeti ništa jer imaju partnera koji sve kontroliše te nemaju samostalnu moć odlučivanja ili se previše boje posljedica. Ove prepreke traženja pomoći rezultiraju time da mnoge žrtve ostaju zarobljene u nasilnim odnosima.
Skoro polovina žena (47%) doživjela je negativne komentare od strane partnera o svom izgledu, inteligenciji, poslu i karijeri, težini i odjeći. Više od polovine (55%) žrtve su ograničavanja komunikacije s porodicom, prijateljima – manipulacije koja dovodi do otuđivanja i lakše kontrole od strane zlostavljača.
Od žena koje su bile izložene verbalnom zlostavljanju, 16% ih je tražilo podršku, pri čemu je 30% tih žena otišlo do člana porodice, a 26% do prijatelja. Uprkos relativno malom broju u ovoj anketi, zanimljivo je da su neke ispitanice rekle da su tražile podršku od vanjskih izvora kao što su terapeuti ili frizeri (2%) te njihovi Avon kontakti (2%). U odnosu koji se kontroliše, gdje je zlostavljač izolovao žrtvu od prijatelja i porodice, može se dogoditi da baš ovakve grupe, koje su jedini nenadgledani odobreni kontakt, budu ta važna linija spasa. Dakle, to može biti svako od nas.
S mrežom odnosa unutar vlastite zajednice, Avon nudi obuku za svojih pet miliona Avon članova širom svijeta, uključujući alate s resursima za prevenciju, posmatranje i podršku. Obuka se također nudi nizu zaposlenika volontera/ambasadora koji su kontakt podrške kolegicama koje možda doživljavaju porodično nasilje, regulisano putem Avonovog globalnog protokola o rodno uslovljenom nasilju.
Među ženama širom svijeta postoji snažan osjećaj da je potrebno učiniti više na edukovanju mladića o njihovim uvjerenjima i stavovima prema ženama (81%), a više od tri četvrtine žena vjeruje da postoje duboko ukorijenjeni problemi u društvu, u smislu kako se muškarci odnose prema ženama, a koje treba riješiti.
Razbijajući šutnju oko rodno uslovljenog nasilja: Avon i NO MORE pokrenuli su ovu globalnu kampanju dizanja svijesti kako bi ljudima pružili ključne informacije o znakovima verbalnog zlostavljanja, što učiniti ako je neko koga poznajete u nasilnoj vezi i gdje se obratiti za pomoć, uključujući zbirku inspirativnih priča preživjelih. Kako bi podržao žene koje su doživjele zlostavljanje i kao dio svoje 135. godišnjice postojanja, Avon takođe priprema donaciju u iznosu od 1,35 miliona dolara bespovratnih sredstava nevladinim organizacijama širom svijeta za finansiranje projekata podrške za život nakon zlostavljanja.
Angela Cretu, Avon CEO: “Naše istraživanje naglašava koliko je ključno podsticati razgovor o svim oblicima rodno uslovljenog nasilja, bilo verbalnog, emocionalnog ili fizičkog. Tokom posljednjih 15 godina, Avon svojom misijom želi stati na kraj nasilju nad ženama i srušiti zid šutnje. S pet miliona Avon članova širom svijeta, s još više korisnica i zaljubljenica u Avon, predani smo obuci u prepoznavanju znakova, sigurnim razgovorima i konkretnoj podršcii lokalnim nevladinim organizacijama. Ovih 16 dana aktivizma pozivamo ljude koji nisu sigurni šta je verbalno zlostavljanje, da upoznaju znakove, da ih i sami podijele na svojim društvenim mrežama: da se žrtve ne osjećaju izolovano, da znaju da nisu same.”
*Sav neto prihod donira se lokalnim organizacijama kako bi se konkretno pomoglo u borbi protiv nasilja, te se pokreću važne kampanje buđenja svijesti o ovom problemu.
PROMO