Hemofarm: Posvećeni zdravlju i dobrobiti zajednice
Hemofarm je 2024. postigao rekordne rezultate, proizveo 8 milijardi tableta i unaprijedio zdravstvo kroz inovacije, održivost i društvenu odgovorno...
U pitanju je društveno odgovorna kampanja koja se nadovezuje na prošlogodišnju SNIŽENA, ali je to, prema riječima Brankice Janković, direktorke Aquarius-a, na neki način, tek početak aktivnosti koje u toj agenciji planiraju sprovesti s ciljem dodatnog podizanja svijesti o nekim važnim temama koje su neraskidiv dio naše svakodnevice.
Agencija Aquarius nedavno je pokrenula kampanju #nisamSTEREOTIP. Kome je ta poruka namijenjena?
#nisamSTEREOTIP je kampanja koju smo pokrenuli s ciljem dodatnog podizanja svijesti o stereotipima s kojima se kod nas suočavaju uglavnom žene, ali ne samo one. Samim tim što problem stereotipa posmatramo u jednom širem kontekstu, kao nešto što je, nažalost, i danas, u 21. vijeku, opšteprisutno, odlučili smo da zapravo pokrenemo Mjesec borbe protiv stereotipa, koliko i traje naša kampanja.
E sad, tu je i ono važno novinarsko pitanje: Zašto jedna ovakva kampanja?
Aquarius je jedna od najdugovječnijih i najnagrađivanijih marketinških agencija u BiH, ali i u regionu. Prošle godine obilježili smo 30 godina postojanja i uspješnog rada. Tokom te tri decenije uradili smo hiljade kampanja i projekata za više stotina domaćih i internacionalnih klijenata, ali i mnoge interne, koji takođe bilježe veliki uspjeh i popularnost na ovim prostorima, kao što su Demofest, serijska ostvarenja „Meso“, „Kosti“ i „Koža“… a priznanja i nagrade dobijali smo i van naših granica.
Kreirati i publikovati kampanje za podizanje svijesti javnog mnjenja ono je što najbolje znamo raditi i vjerujem da je naš posao i to da od sebe damo nešto drugima. U ovom slučaju to je jedna društveno odgovorna kampanja koju poklanjamo javnosti u BiH, koja je, dakle, naš klijent za kojeg ovo radimo pro bono, ali i naš poziv da budemo bolji pojedinci i društvo. Jer, čemu sve to znanje i iskustvo ako ih nikada od sebe i zbog sebe ne podijelimo sa drugima, bez toga da nam tako nešto neko traži ili da mi išta tražimo zauzvrat?!
Kojim stereotipima i na koje načine se bavi kampanja?
Kampanja donosi priče o crvenom ružu, mrežastim čarapama, dugim noktima, visokim potpeticama, tetovaži i pirsingu, kao osnovi za stereotipno posmatranje i tretiranje mnogih žena. Ispričale smo ih kroz TV i radijske spotove, kroz naraciju nekoliko poznatih glumica s ovih prostora, ali i putem kreativnih rješenja u tradicionalnim medijima te kroz društvene mreže.
Takođe, neke od proizvoda koji se nadovezuju na pomenute stereotipe, ali i one koje žene vole i koriste u svakodnevnom životu, upakovale smo u naše „kutije stereotipa“ i poslale stotinama žena širom BiH – političarkama, novinarkama, voditeljkama, glumicama… uz prigodnu poruku i značku koja je simbol naše kampanje.
A sve je, zapravo, počelo prošlogodišnjom kampanjom SNIŽENA?
Tako je, prošle godine smo, povodom Međunarodnog dana žena, 8. marta, pokrenule kampanju SNIŽENA, s ciljem dodatnog podizanja svijesti o i dalje neravnopravnom položaju žena u našem društvu, kada je riječ o socijalnim i ekonomskim prilikama. Tada smo iznova podsjetile javnost i ukazale na diskriminaciju na osnovu pola, kao i na nedostatak pristupa obrazovanju, zdravstvenoj zaštiti i tržištu rada s kojima se žene kod nas susreću, simbolično kroz postotke, odnosno aktuelne statističke podatke.
Podržale su nas mnoge uspješne žene koje su se ohrabrile i u BiH pokrenule vlastite male biznise čiji su proizvodi bili prigodan poklon mnogim ženama u javnom životu naše zemlje. Na taj način i njih smo uključile u svoju kampanju te im obezbijedile dodatnu vidljivost, a na kraju smo se sve povezale kroz SNIŽENU i udružene pokazale da kao takve možemo uraditi mnogo u vezi s pitanjem jačanja svijesti o diskriminaciji i neravnopravnosti.
Nit koja povezuje dvije pomenute kampanje je Mokoš. Šta treba da znamo o njoj?
Mokoš je boginja koja slavi ženu, svaku od nas. To je boginja koja drži vlastitu, ali i ljudsku sudbinu u svojim rukama. Ona koja odlučuje o tome ko želi i kakva želi da bude, ali ujedno i ona koja nesebično pomaže i daje drugima, koje je uvijek tu kada su potrebni dobar savjet, utjeha ili razumijevanje. Zauzvrat, dobija unutrašnji mir i zadovoljstvo, ali i snagu da konce vlastite sudbine čvrsto drži u svojim rukama i upravlja njima po ličnom nahođenju.
Stoga je upravo Mokoš, svojim simbolom i pričom, ta crvena nit koja povezuje ove naše dvije kampanje, ali i ona koja će ih povezati sa svakom našom narednom sličnom aktivnošću. Uveli smo upravo simbol ove boginje, koji podsjeća na znak za postotak, a koji se, opet, odnosi na kampanju SNIŽENA.
Naizgled je sve to slučajnost, ali mi vjerujemo da su se te kockice nimalo slučajno posložile, da je cijela ova naša priča prosto morala da zadobije takav oblik i vizuelni identitet, a da su svi ti njeni dijelovi jednostavno vodili jedan ka drugom. Pa, sudbinski, kako nam Mokoš i poručuje.
Nagovijestili ste da ne planirate stati na ovome, već da možemo očekivati neku novu, sličnu kampanju?
SNIŽENA je bila naša kampanja koje je pokazala, na regionalnom planu, da je i te kako potrebno da govorimo o toj i sličnim temama. Javljali su nam se ljudi iz svih krajeva bivše zemlje, koji su čuli i upratili šta radimo, prepoznavši značaj SNIŽENE. Zato smo i odlučili da ne stanemo na tome, već da i ove godine nastavimo kampanju, ovaj put kroz prizmu stereotipa te i na taj način dodatno ukažemo na položaj žena u našem društvu.
Sve naše aktivnosti možete pratiti na www.snizena.ba, gdje ćemo kako prošle tako i ove, ali i svake naredne godine, odnosno kako budemo realizovali novu kampanju, dijeliti informacije i više sadržaja o njoj.
Kažete odlučili – znači li to da nisu samo žene okupljene oko ovo ideje?
Naravno! Inicijalno jesu, žene iz različitih odjela, odnosno segmenata unutar agencije. Zajedno smo krenule od ideje, pa preko svih detalja, do same realizacije i svih onih izazova koji se u međuvremenu, kada govorimo o jednoj integrisanoj kampanji, dešavaju. Ipak, u jednom momentu, kada je sve to već bilo definisano i u dobroj mjeri spremno za lansiranje, predočile smo našu ideju i nekolicini muških kolega, u čiji sud, znanje i iskustvo vjerujemo.
Prosto, željele smo čuti njihovo mišljenje, kao nekoga ko je godinama u kreativnoj industriji, ali i kao „drugu stranu“, da vidimo šta muškarci misle o našoj ideji i gdje bismo eventualno mogli intervenisati i mijenjati nešto prije samog starta kampanje. U stvari, mislim da drugačije i ne može funkcionisati, jer rad u agenciji je kompleksan lanac, gdje smo svi usmjereni jedni na druge i samo na taj način naš krajnji „proizvod“ može biti vrijedan pomena i pažnje javnosti.
Znači, kampanja „Nisam stereotip“ je vaš zajednički potpis?
Svakako, ne samo mene ili bilo kog pojedinca koji je na neki način uključen u nju, već naš zajednički, nešto čime istupamo kao Aquarius agencija i nešto čime ćemo se, vjerujem, ponositi. Prvenstveno zbog toga što je u pitanju društveno odgovorno poslovanje, taj momenat kad shvatite da, iako se biznis bazira na profitu, i vi morate dati nešto drugima, a istovremeno ne tražiti ništa zauzvrat.
U ovom slučaju velika podrška bili su nam i mnogi sponzori, kao i brojni mediji koji su nas podržali i pomogli da naša kampanja bude što vidljivija. Upravo nam je ta njihova podrška dodatni signal da radimo nešto ispravno, što drugi prepoznaju kao dobro i korisno, kao nešto što ima potencijala i u šta vrijedi ulagati. A bolje i uređenije društvo koje ostavljamo iza sebe, ili bar pokušaj da ga takvim učinimo je, vjerujem, svima nama motiv da pokrećemo ovakve priče.
Ona je ujedno i poziv svima da vam se na neki način pridruže i podrže Mjesec borbe protiv stereotipa?
Već sam spomenula Mokoš, kao i značku koja donosi njen i simbol naše kampanje, a koji smo poslale mnogim ženama iz javnog života u BiH, uz želju da ga hrabro i ponosno nose tokom Mjeseca borbe protiv stereotipa. Na taj način, ali i dijeleći na mrežama sadržaj iz kampanje, uz hešteg #nisamSTEREOTIP, vjerujem da će svaka od njih učiniti mnogo u pogledu širenja naše priče i poruke.
Isto će učiniti svaka žena koja u našoj kampanji prepozna sebe ili neku ženu iz svoje okoline i podijeli sadržaj te ukaže na promjene koje su nam neophodne. Naravno, ne samo žene, već i muškarci, jer naša je poruka, iako ispričana o ženama i za žene, univerzalna i kampanjom se obraćamo svima – ona je i poziv da se kao pojedinci, a onda i svi mi zajedno izdignemo iznad tih granica u sebi i oko sebe te ponosno i odvažno poručimo #nisamSTEREOTIP.
PROMO