CineStar Cinemas dolazi u Gračanicu
CineStar Cinemas dolazi u Gračanicu! U Gračanicu će stići moderno multipleks kino, podižući kulturni život grada i nudeći ultimativno filmsko iskus...
Formirana je nova modna platforma koja povezuje dizajnere iz zemalja u razvoju, s ciljem jačanja saradnje i unapređenja održivosti u industriji
Velika šansa je da ste od jutros pročitali vijesti, skrolovali kroz društvene mreže i ponešto ležerno lajkovali. Još veća šansa jeste da su to teme kroz koje su proskrolovali skoro svi ljubitelji mode na svijetu.
Zato smo s velikim zadovoljstvom prihvatili poziv da na licu mjesta, na Moscow Fashion Week-u, prisustvujemo formiranju nove modne asocijacije koja je prije svega namijenjena povezivanju modnih profesionalaca iz tržišta u razvoju. Tako je, ovo je bila prilika da otkrijemo i doživimo rad talenata do kojih nam inače nije tako lako doći.
Zato su se lideri modnih industrija, iz više od 100 zemalja, u oktobru okupili u Moskvi na BRICS+ Fashion Summitu, kako bi formirali novu asocijaciju koja predstavlja najnoviju evoluciju ekonomije u nastajanju kroz BRICS International Fashion Federation – Međunarodnu modnu federaciju BRICS-a, a gdje je više od 50 zemalja potpisalo memorandum.
Ovo je jedan od sveobuhvatnih pokušaja da se promijeni centar gravitacije u modnom biznisu, podstakne međunarodna saradnja, poveća efikasnost, unaprijedi održivost i stvore nove prilike za novu generaciju dizajnera.
Memorandum o osnivanju Međunarodne modne federacije potpisan je od strane rukovodilaca nedjelja mode, direktora modnih i tekstilnih asocijacija, kao i predstavnika obrazovnih institucija iz Indije, Južne Afrike, Rusije, Indonezije, Malezije, Gane, Tanzanije, Jordana, Ekvadora, Paragvaja, Kenije i drugih zemalja.
„Potreba za ovakvim modnim savezom zemalja u razvoju već dugo postoji“, izjavio je Sunil Sethi, predsjednik Savjeta za modni dizajn Indije. „Brandovi, dizajneri i tržišta suočavaju se sa sličnim izazovima – od poremećaja u lancu snabdijevanja do ekoloških problema – koje je lakše rješavati zajedno.
Modni svijet je fokusiran na nekoliko stotina globalnih brandova, tako da tržišta u razvoju trebaju sopstvenu platformu kako bi se njihov glas čuo.“
Na osnovu inkluzivne filozofije novog saveza, glavna misija platforme biće jačanje i proširenje mreže modnih organizacija širom svijeta. Deklaracija naglašava ključne ciljeve: promociju lokalnih dizajnera, zalaganje za ekološki odgovornu modu, unapređenje kulturnih odnosa i stvaranje zajedničke osnove za ekonomije u razvoju kroz informativne i obrazovne aktivnosti.
Zemlje učesnice namjeravaju da promovišu nove tehnologije, očuvaju kulturni identitet i podrže tradicionalne zanate.
Imali smo ekskluzivnu priliku da se pridružimo samitu koji je okupio na stotine delegata i novinara iz više od 100 zemalja. Tokom tri dana modnog samita slušali smo panele i predavanja stručnjaka iz cijelog svijeta. Kako su dani odmicali dobili smo jasniju sliku kakva je situacija na modnoj sceni zemalja kao što su Jordan, Španija, Lesoto, Bjelorusija, Alžir, Bocvana, Indija, Pakistan…
I kako se svi na svakodnevnom nivou suočavamo sa sličnim izazovima. No, preovladala je i poruka da nam je zajednička i šansa da se povežemo i kroz uspostavljanje novih odnosa prevaziđemo izazove, te da se stvore nove šanse.
Kreativnost nema granice, a ocjena okupljenih je bila da inovacija leži u vraćanju korijenima, u igri sa sopstvenim nasljeđem, u promišljanju kroz jedinstveno iskustvo nasuprot jurenju trendova i repetativnom kopiranju aktuelnosti. Šansa malih tržišta je u mogućnosti izražavanja originalnosti.
BRICS IFF