Woman.Comm of the Year: Regionalna nagrada za žene iz komunikacijske industrije
Sarajevska Vijećnica 6. decembra domaćin je svečanosti Woman.Comm of the Year, gdje će se nagraditi žene koje pomiču granice u komunikacijskoj indu...
Više od 150 radova iz cijelog svijeta stiglo je na konkurs #nisamSTEREOTIP, čiji najbolji plakati će biti izloženi u Banjaluci od 2. do 8. decembra
Tema ovogodišnjeg konkursa #nisamSTEREOTIP preuzeta je iz naziva kampanje koju je agencija Aquarius group realizovala tokom juna 2024. godine i koja se fokusirala na stereotipe kojima su izložene sve žene, zbog kojih su i danas često na stubu srama u različitim aspektima života.
Pomenutim konkursom, priča je proširena na sve vrste stereotipa, pa su mladi kreativci mogli da dostave rješenja koja progovaraju o polnim, dobnim, vjerskim, nacionalnim… i svim drugim društvenim anomalijama i na taj načim svojom kreativnošću ne samo ukažu na njih, već istovremeno angažuju i cjelokupnu javnost da učini isto.
„Naš konkurs nosi ime jednog od osnivača agencije Aquarius i pionira advertajzinga na Balkanu, Gorana V. Jankovića, koji nas je, nažalost, prerano napustio. Slikar, dizajner, doktor ekonomije, profesor i osnivač Odsjeka za grafički dizajn na Akademiji umjetnosti Univerziteta u Banjaluci, Goran je bio vedar i talentovan čovjek koji se kroz cijelu svoju profesionalnu i akademsku karijeru borio za kreativnost bez granica, a protiv podjela, predrasuda i stereotipa. Stoga smo i željeli da mlađe generacije umjetnika ovim konkursom na svojevrstan način nastave tu njegovu misiju“, podsjetila je Brankica Janković, direktorka Aquariusa.
Tema #nisamSTEREOTIP je očito bila inspirativna za mlade umjetnike, čemu svjedoči i podatak da su se na poziv da dostave svoja kreativna rješenja odazvali autori iz brojnih zemalja, počevši od našeg regiona, preko Indonezije, do Kine.
Stručni žiri, koji čine prof. dr Mladen Miljanović (Akademija umjetnosti – UNIBL, smjer Intermedijalne umjetnosti), Dejan Šijuk (kreativni direktor – Fuse) i Aleksandar Živanić (kreativni direktor – Aquarius), je od pristiglih radova izabrao ne samo tri najbolja, već ukupno 31 rad koji će 02. decembra biti predstavljeni na izložbi u Kamenoj kući, u Banjaluci.
„Drago mi je da smo uspjeli da ovaj projekat, koji nam je važan na mnogo načina, a koji je prošle godine imao regionalni karakter, pretvorimo u međunardoni konkurs na koji su se prijavili autori iz cijelog svijeta. Stvarno je bio težak posao odabrati i nagraditi najbolje, ali nam je to ujedno bilo i veliko zadovoljstvo“, istakao je Živanić.
Najbolji radovi će do 08. decembra biti izloženi u Kamenoj kući, a javnost će imati priliku da pogleda postavku koju će činiti 31 selektovan plakat. Ujedno, na svečanom otvaranju izložbe će i zvanično biti proglašeni autori tri najbolja rada, za koje su obezbjeđene novčane nagrade u iznosima od 2.000, 1.000 i 500 maraka.
Više o selektovanim plakatima, kao i atmosferi sa otvaranja izložbe, možete pronaći i/ili pratiti na Aquarius Instagram i Facebook nalozima.
Aquarius grupa