Prelistavanje! Zavirite u decembarski broj magazina Ljepota i Zdravlje
[video width="1920" height="1080" mp4="https://www.ljepotaizdravlje.ba/wp-content/uploads/2024/11/LjepotaiZdravlje194_10sec_BIH_HD.mp4"][/video] D...
Ključni problemi s kojim se susreću pacijenti i doktori kada je riječ o Zavodu za zdravstveno osiguranje i reosiguranje Federacije BiH je nedovoljno sredstava. Zbog minimalnih uplaćivanja doprinosa, liste čekanja, pa i u onim situacijama koje zahtijevaju brzo reagovanje, idu na štetu samim korisnicima osiguranja. To automatski utiče na kvalitet i dostupnost zdravstvenih usluga. Novka Agić, direktorica Zavoda za zdravstveno osiguranje i reosiguranje Federacije BiH ipak vidi efikasna rješenja u budućnosti ukoliko se zakoni o zdravstvu počnu primjenjivati.
U čemu je najveći problem pacijenata kada je riječ o Zavodu za zdravstveno osiguranje i reosiguranje FBiH i kako ga riješiti?
Nedostatak finansijskih sredstava je glavni problem. Najteža i najskuplja oboljenja, koja u stvari i idu preko Zavoda, uzrokuju velike liste čekanja pacijenata, pa sredstva kojim Zavod raspolaže samim tim nisu dovoljna. Jedno od potencijalnih rješenja bilo bi da se primjenjuje Zakon o zdravstvu. Tada ne bi bilo problema s kojim se susreće Zavod za zdravstveno osiguranje i reosiguranje Federacije BiH. Zdravstveni sistem počiva na solidarnosti i tu svi treba da budu tretirani na osnovu istog principa. Jedno od rješenja za nedostatak sredstava i liste čekanja, pogotovo u hitnim slučajevima, bilo bi da se dio sredstava od akciza (na primjer, u duvanskoj industriji) ulaže u zdravstveno osiguranje. Evropski sistem rada, tačnije dodatno zdravstveno osiguranje, pomoglo bi da se brže reaguje u slučaju bilo kakve potrebe oboljelih pacijenata.