Štikle ili baletanke?

by | 9 Januara, 2013

Možda ne izlazite iz baletanki ili patika, ali… U cipelama sa štiklom žene stvarno izgledaju bolje, a naučnici su sad utvrdili i zašto je tako.

Nedavno sprovedeno istraživanje pokazalo je da ženu u obući sa visokim potpeticama doživljavamo kao privlačniju i atraktivniju nego onu u ravnom. Štikle “naglašavaju ženstvenost”, kažu naučnici.

Ako su vam se tokom sezone praznika smučile štikle i sad biste malo da danete dušom, razmislite još jednom. Iako ovakva obuća uglavnom nije baš najudobnija na svijetu, činjenica je da će učiniti da izgledate bolje, seksepilnije i privlačnije.

Na Univerzitetu u Portsmutu sproveden je mali eksperiment: žene su snimane dok su hodale na pokretnoj traci, prvo u ravnoj obući, a zatim i u cipelama sa visokim potpeticama.

Zatim su ti snimci prikazivani grupi ispitanika oba pola, a od njih se očekivalo da procijene koliko su žene koje su snimane privlačne.

Svi ispitanici, i žene i muškarci, izjavili su da su žene atraktivnije kad nose obuću sa visokom štiklom. Da ne biste sad rekli da “to nema nikakve veze” i da su “zgodne žene zgodne šta god da nose”, imajte u vidu da su na snimcima lica i tijela žena bili zamagljeni, tako da su ispitanici mogli da vide samo figuru i način na koji se tijelo kreće, da bi se izbjela subjektivnost u ocijenjivanju.

U drugom dijelu eksperimenta od ispitanika se očekivalo da procijene da li se ka njima kreće žena ili muškarac. Ispostavilo se da su ispitanici dva puta češće imali utisak da im u susret ide muškarac ako bi žena na snimku nosila ravnu obuću nego ako je hodala u cipelama sa štiklom, prenosi “Daily Mail”.

Psiholozi kažu da je za tu zabunu “odgovorna” činjenica da žene u obući sa visokim potpeticama hodaju drugačije, ženstvenije, jer je u tom slučaju korak kraći, a njihanje kukovima izraženije.

“Zaključili smo da obuća sa štiklom ističe ono po čemu je ženski hod specifičan. Naglašava seksualnost i ženstvenost figure, što podstiče seksualno uzbuđenje kod muškaraca, a druge žene čini svjesnim potencijalne ‘konkurencije'”, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu “Evolucija i ljudsko ponašanje”.