Znate li cijenu jeftine mode?

by | 20 Juna, 2012
Brza hrana, jeftina moda… sve su to karakteristike današnjice. Za hranu "s nogu" već i ptice na grani znaju da je opasna, a koliko posljedica ima svakodnevno i bjesomučno ispunjavanje ormara istraživala je Elizabeth Cline, koja za sebe tvrdi da je "izliječena kupoholičarka".
Elizabeth je godinama kupovala toliko odjeće da je, kada je riješila da o svemu razmisli, imala toliko stvari da je mogla da napuni brod. Onda je u ljeto 2009. odlučila da prekine – okidač je bio kada je kupila sedam identičnih sandala.
 
Elizabeth je poslije mnogo, zaista mnogo potrošenog novca i vremena po prodavnicama riješila da preispita svoje navike. Rezultat je knjiga "Overdressed: The Shockingly High Cost Of Cheap Fashion". Ovo su najzanimljivije činjenice i saznanja do kojih je došla.
 
TREND NE POSTOJI
"Nema više prepoznatljivih modnih perioda i dekada", tvrdi Elizabeth Cline.
Osamdesete i devedesete su bile godine prepoznatljive po svojim trendovima, ali "brza moda" je u 21. vijeku ostavila ovu generaciju bez trenda.
 
ZAVISNOST OD JEFTINOĆE
Elizabeth tvrdi da smo se navikli da plaćamo manje i uzimamo više.
"Američke porodice troše 1700 dolara godišnje na odjeću, a nacija kupi oko 20 milijardi odjevnih predmeta godišnje", kaže.
 
MNOGO STVARI, A MALO PRODAVNICA
Iako smo preplavljeni odjećom, izbor radnji se drastično smanjio jer industrijom dominiraju ogromni globalni lanci zbog kojih je sve manje prostora za male prodavnice i šarmantne butike.
 
POLIESTER JE GLAVNI
Poliester je postao dominantna tkanina. Kvantitet je pobijedio kvalitet.
 
SAMO KRPE POJEFTINJUJU
Iako su cijene stanovanja, obrazovanja, zdravstvene zaštite i većine drugih osnovnih životnih potreba stalno u porastu, cijena odjeće generalno stalno opada.
 
ŠIVENJE JE SUPER COOL
Cline tvrdi da je kupovina odjeće dovela do nestajanja zanata. Ona tvrdi da je naglasak na brzini i smanjenju troškova proizvodnje u modnoj industriji pretvorio odjeću u predmete za jednokratnu upotrebu. Zato ona smatra da bi svako trebalo da šije svoju odjeću i da dobro razmisli o količini kupljenih stvari.