Istraživanje: Nepravilna rutina spavanja utiče na dječji uspjeh u školi

by | 15 Jula, 2013

Djeca koja od rane dobi nemaju ustaljeni ritam spavanja te dugo ostaju budni, u kasnijoj dobi imaju manje potencijala za učenje, pokazala je studija Univerziteta London na više od 11 hiljada djece.

dijete

Prema njoj, mališani koji u dobi od tri do sedam godina ne odlaze u krevet prije 21 sat imaju lošije rezultate u testovima iz čitanja i matematike, a generalno djeca koja nikad nisu imala ustaljeni režim spavanja imaju lošije ocjene od drugih vršnjaka tokom cijelog školovanja. Posljedice kasnih odlazaka na spavanje još su uočljivije kod djevojčica, tvrde istraživači za BBC.

“Uticaj sna na kognitivne i uopšteno mentalne sposobnosti je ogroman, jer je to vrijeme tokom kojeg mozak upija novo znanje i vještine koje je naučio tokom dana”, objasnila je vođa studije, profesorica Amanda Sacker.

Nedosljednost roditelja kod rutine spavanja djeteta može biti i odraz drugih prilika u porodici, poput haotičnog porodičnog okruženja, što takođe može biti uzrok lošijih ocjena, dodaje Sacker.

Ipak, san je ono što je nužno potrebno za razvoj mentalnih sposobnosti i u tom smislu može odrediti uspjeh djece u školi, ali i u cijelom odraslom životu, objašnjavaju naučnici.

Izvor: 24sata.hr