Ako izgubite dijete na javnom mjestu, evo kako se trebate ponašati
Najgora noćna mora svakog roditelja je da na javnom mjestu izgubi dijete, ili još gore, da ga neko otme. Ako izgubite iz vida svoje najmlađe, čak i...
Bogatstvo rjječnika određuje koliko će dijete biti uspješno u školi, a nova istraživanja pokazuju da na razvoju vokabulara može da se radi i prije nego što djeca počnu da pričaju.
Stručnjaci savjetuju roditeljima da što više pričaju svojim bebama, čak iako one još uvijek ne mogu da im odgovore. Što više odrasli pričaju, to će više riječi djeca naučiti.
Čak i neverbalni znaci, kao što je pokazivanje na različite objekte u okruženju, mogu da pospješe razvoj vokabulara. Nije važan samo kvantitet izgovorenih riječi, već i učenje o stvarima u okolini može povoljno da utiče na razvoj djece.
Da bi došli do ovog zaključka, istraživači sa Čikago univerziteta snimili su 50 roditelja u interakciji sa svojom djecom starom od 14 do 18 mjeseci. Kako bi detaljno istražili ovu temu, naučnici su razdvojili snimke roditelja koji koriste verbalnu od onih koji su se fokusirali na neverbalnu komunikaciju, a zatim izdvojili ključnu riječ iz 10 različitih i spojili ih u jedan snimak, tako što su preko riječi stavili zvuk da se riječ ne bi čula, piše “Time”.
Zatim je 218 odraslih osoba odgledalo ovaj video snimak, pogađajući koju su riječ roditelji izgovarali. Jednostavno, trebalo je da čitaju sa usana. Naučnici su definisali situacije u kojima su učesnici lako mogli da pogode riječ – na primjer, pogodili su da je riječ “knjiga” izgovorena u trenutku kada je dijete hodalo ka polici za knjige. Dakle, volonteri su lako pogađali riječ kada je ona kombinovana sa neverbalnom komunikacijom, dok izgovorene riječi (koje ne čuju) nisu mogli da pogode bez dodatnih neverbalnih znakova.
Nakon nekoliko godina, kada su djeca krenula u obdanište, naučnici su uporedili bogatstvo rječnika među djecom i ispostavilo se da su “pobjedila” djeca čiji roditelji koriste i neverbalnu komunikaciju. Ovakvim načinom razgovora sa djetetom, riječima se daje novi kontekst i to znatno utiče na dječji vokabular.
Ranija istraživanja su pokazala da jezičke sposobnosti kod djece dosta zavise od obrazovanja roditelja i od toga koliko oni pričaju sa svojom djecom. Međutim, rezultati posljednjih istraživanja kažu da kvalitet učenja i razumijevanja okoline može da nadoknadi mali broj riječi kojima su djeca izložena.
Razumijevanje važnosti verbalne i neverbalne komunikacije daje roditeljima više mogućnosti da pomognu svom djetetu u razvoju vokabulara.
Izvor: mondo.rs