Odvažnost i hrabrost ključni su za pokretanje biznisa, kupci su prepoznali stručan i predan pristup DermaLab-a

by | 29 Juna, 2024

DermaLab je kompanija koja se dugi niz godina bavi proizvodnjom biljnih ulja za njegu kože, upotpunjavanje i uravnoteženje ishrane, te proteinskog, bezglutenskog brašna koje je zdrava alternativa pšeničnom bijelom brašnu. O motivaciji proizvodnje biljnih ulja i drugih proizvoda za zdravlje i njegu, osnivanju DermaLab-a, procesu proizvodnje ovih proizvoda razgovarali smo s vlasnicom i direktoricom DermaLab-a Hanifom Nurikić – Balta koja je po struci magistrica prehrambene tehnologije

Možete li nam reći kako ste došli na ideju za osnivanje DermaLab-a? Šta vas je motivisalo da se bavite proizvodnjom biljnih ulja i drugih proizvoda za zdravlje i njegu?

DermaLab sam osnovala 2019. godine, s ciljem proizvodnje jedne vrste kozmetičkih preparata. Međutim, tokom globalne pandemije smo usljed naglog pada potražnje za ovom vrstom proizvoda modificirali biznis plan i počeli sa proizvodnjom biljnih ulja koja se koriste za njegu, te održavanje i unapređenje zdravlja. U 2023. godini smo počeli sa proizvodnjom i prvih pakovanja bezglutenskog, proteinskog brašna koje se koristi kao zdrav dodatak obrocima.

Kako izgleda proces proizvodnje biljnih ulja u vašem laboratoriju? Možete li nam objasniti korake od sirovine do finalnog proizvoda?

Proces započinje odabirom visokokvalitetne sirovine. Skoro za polovinu proizvoda iz našeg asortimana to je organski certificirana sirovina. To je jako bitno jer samo za sirovine koje imaju organski certifikat izdat od relevantnog, akreditovanog certifikacijskog tijela pouzdano znamo da su proizvedene bez upotrebe sintetičkih pesticida i gnojiva, bez korištenja GMO sjemena i da su dobijene metodama koje dobrinose zaštiti životne sredine i javnog zdravlja.

Potom slijedi proces sterilizacije ambalaže u koju će se puniti ulja i pripremanje sirovine/sjemenki za proces hladnog prešanja. Nakon završetka procesa hladnog prešanja kod nekih proizvoda nedugo zatim slijedi proces odvajanja krupnijih dijelova sjemenki od ulja – filtiranje, te pakovanje u staklenu ambalažu i etiketiranje.

Vaši proizvodi su dostupni u različitim maloprodajnim lancima i specijaliziranim prodavnicama. Kako ste uspjeli osigurati prisutnost svojih proizvoda na ovim tržištima?

Kupci naših proizvoda su prepoznali stručan i predan pristup, te našu opredijeljenost da proizvodimo visokokvalitetne proizvode sa značajno unaprijeđenim karakteristikama u odnosu na konkurentske. Zahvaljujući njima, koji kontinuirano traže naše proizvode na policama navedenih prodavnica uspjeli smo se pozicionirati i održati na ovim tržištima.

Radite na uvođenju visokoproteinskog i bezglutenskog brašna, te zero-waste certificiranju. Možete li nam reći više o tim projektima i njihovom značaju za vašu kompaniju?

U 2023. godini smo uz podršku EU4Agri Recovery proveli veoma značajan projekat koji je rezultirao znatnim smanjenjem utroška resursa za proizvodnju iste količine proizvoda i stvaranjem nove vrijednosti iz nusproizvoda proizvodnje ulja, a to su visokoproteinska brašna.

Visokoproteinska brašna smo premijerno predstavili 8. juna na OREA Art Marketu u Botaničkoj bašti Zemaljskog muzeja i priznajem da su reakcije posjetitelja iznenađujuće pozitivne, te da se tražilo puno pakovanja više.

Koliko su važni ekološki i održivi principi za vaš biznis? Kako doprinosite smanjenju otpada kroz vaše proizvodne procese?

Ekološki i održivi principi proizvodnje su jako važni u DermaLab-u. Sama odluka da krenemo putem proizvodnje organskih proizvoda jasno govori o našem opredjeljenju za jačanje organske poljoprivrede kao ekološki održivog načina proizvodnje, koji doprinosi smanjenju svih oblika zagađenja, očuvanju životne sredine i unapređenju zdravlja potrošača. Također, provođenjem mjera koje su rezultirale povećanjem resursne efikasnosti i proizvodnjom novih proizvoda iz nusproizvoda, smo pokazali opredijeljenost ka ekološkoj i održivoj proizvodnji.

Kakvi su izazovi i uspjesi koje ste doživjeli kao preduzetnica u Bosni i Hercegovini? Kako vidite ulogu žena u preduzetništvu u BiH i gdje ste do sada imali podršku za svoj poslovni rast i razvoj?

Svaki novi dan je pun izazova, ali činjenica da ih uspješno prevazilazim i odlučno već skoro pet godina idem naprijed ka novim projektima je za mene uspjeh.

Prisustvujući sve većem broju događaja koji doprinose umrežavanju žena u preduzetništvu, stičem utisak da broj žena u preduzetništvu u BiH raste, te da uspješno pokazujemo kako uz uloge supruga i majki možemo ostvariti jako značajne rezultate i na poslovnom planu.

Što se tiče podrške za poslovni rast i razvoj posebno bih izdvojila podršku programa BizUp koji je trajao proteklih devet mjeseci, a provodi ga Fondacija 787. Tokom ovog programa sam radila sa mentorima i konsultantima iz različitih oblasti na razvoju i unapređenju rada kompanije.

Kakve su reakcije vaših kupaca na proizvode koje nudite? Možete li podijeliti neku zanimljivu povratnu informaciju koju ste dobili od kupaca?

Do sada smo imali samo pozitivne reakcije, te nam one upravo daju motivaciju da nastavimo ovim putem. Posebno bih istakla sve češće pohvale kupaca za našu transparentnost i odgovoran pristup prema potrošačima – činjenica da su tvrdnje koje navodimo na proizvodima uvijek potkrijepljene laboratorijskim analizama im jako puno znači. Pouzdano znaju ukoliko smo deklarisali neki proizvod kao organski, bez glutena, ili visokoproteinski, da taj izraz nije proizvoljno naveden na pakovanju, nego je to potvrđeno akreditovanim laboratorijskim metodama.

Također, uvijek se jako obradujemo povratnim informacijima od naših kupaca nakon korištenja proizvoda, tako da su od dragocjene važnosti javljanja na društvenim mrežama u kojima nam kažu koliko im se zdravstveno stanje popravilo korištenjem našeg organskog ulja čurekota ili npr. da su trudnoću okončale sa našim bademovim uljem bez ijedne strije.

Šta biste savjetovali drugim ženama u Bosni i Hercegovini koje razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa? Koje su ključne lekcije koje ste vi naučili na svom preduzetničkom putu?

Ženama koje razmišljaju o pokretanju vlastitog biznisa bih savjetovala da prije zvanične registracije biznisa validiraju svoju biznis ideju. U tom procesu će prikupiti veliku količinu podataka koji će im pomoći da unaprijede inicijalnu ideju, te da kreiraju proizvode ili usluge po mjeri svojih idealnih kupaca.

Kada se ispostavi da je biznis ideja validna, odvažno i hrabro krenite u realizaciju svojih preduzetničkih snova.

Na svom preduzetničkom putu sam naučila da su odvažnost i hrabrost ključni za pokretanje biznisa, a istrajnost i strpljivost u njegovom održavanju i prevazilaženju svih prepreka i izazova koji dolaze u narednom periodu.

ljepotaizdravlje.ba

Hanifa Nurikić-Balta