Odraz u ogledalu s novom sjenkom na kapcima, nanošenje luksuzne kreme il tečnog pudera može izazvati veću sreću od one koju osjetite kada vas neko obraduje najskupljim poklonom.
Nanošenje šminke osnovni je optimistički čin, tvrde psiholozi. Njime pokazujete da ste spremni da izađete u društvo, te da želite da vas drugi vide u pozitivnom svjetlu.
Kada se ljudi osjećaju depresivno, prestaju da brinu o svom izgledu. Boje šminke mogu da utiču na raspoloženje.
Toplije nijanse, a naročito ružičasta, ulivaju nadu, dok hladniji tonovi, kao što su svijetloplava i tamnozelena, kreiraju osjećaj smirenosti.
Šminkom šaljete signale drugim ljudima, a sreća je zarazna. Svi se osjećamo bolje kada smo okruženi ljudima koji zrače pozitivnom energijom, a upravo je to i svrha makeupa: da bude odraz dobrog raspoloženja ili da ga simulira.