Ako ste mislili da je šoping jednostavna stvar, veoma ste se prevarili. Šoping je ustvari komplikovan proces u kojem vaš mozak radi puno parom. Američki stručnjaci pozabavili su se svim misterijima šopinga, a mi vam otkrivamo neke od najzanimljivijih stvari.
Unutrašnja borba
Skeniranjem mozga, istraživači su dokazali da se tokom šopinga aktiviraju dva dijela mozga – jedan povezan s užitkom i drugi povezan s bolom. Prvi se aktivira kada vidimo sve lijepe stvari, a onaj koji je zadužen za bol povezan je sa cijenama. Ova dva područja se tokom šopinga takmiče. Ako ne volite da trošite mnogo novca, kažu stručnjaci, kupujte uvijek u istoj prodavnici jer ćete tako imati stvari pod kontrolom i smanjiti bol. Ako pak previše trošite, idite u različite butike jer će vas prevelik izbor zbuniti, pa bi trebalo da smanjite trošak.
Cjenkanje
Kako su pokazala istraživanja, ljudski mozak i te kako reaguje na cijene i zbog toga volimo da se cjenkamo, te da kupujemo robu što povoljnije. To znaju i trgovci. Znate li ono kad vam prodaju dva proizvoda po cijeni jednog? Naš mozak odmah reaguje na to i signalizira kao povoljan šoping iako to ponekad i nije. Psiholozi tvrde kako u čovjeku postoji ta prirodna potreba da što bolje prođe, odnosno da dobije više za manje novca. To je ujedno i osnova za veće trošenje novca.
Snaga volje
Snaga volje je nešto što je u šopingu potrebno. Naučnici su otkrili da snaga volja ne traje dugo i da veoma troši našu energiju. Na primjer, ako ste u procesu odvikavanja od pušenja teško da ćete imati snage da budete disciplinovani i u kupovini. Ili, ako ste na dijeti, nećete imati dovoljno volje za pametan šoping. No, rješenje postoji. Snagu volje dozirajte u malim količinama. Jednu nedjelju samo budite na dijeti, iduće polako uvodite i prestanak pušenja, a s vremenom uvedite i disciplinu u šopingu. I budite nježni prema sebi jer, ako budete krivili sami sebe, nema uspjeha.
Raspoloženje
Sigurno već znate da nije dobro ići u kupovinu namirnica kada ste gladni. Dio mozga zadužen za apetit i hranu tada radi punom parom. Sve vam izgleda privlačno i sve želite kupiti pa nepotrebno trošite. Isto tako, u šoping nije dobro ići ni kad ste depresivni, naročito ako planirate da kupujete garderobu. Zašto? Zato što sve vidite iskrivljeno, birate stvari koje inače ne biste i kupujete bezvoljno.