Mirisi, mirisi, mirisi, svuda su oko nas. Neki nam prijaju, drugi opet ne, stvar je ukusa. O njima ne treba raspravljati ali ono šta treba da znamo je kriterijum kako razlikovati originalni i kopija parfem.
Informacije koje slijede ne samo da će vam uštetdjeti budžet nego će vam pomoći da budete odlučniji pri kupovini i izboru mirisa koji vam se dopada.
Prva stvar koja nam može odmoći u kvalifikaciji mirisa je sjećanje. Mirise prepoznajemo i pamtimo po sjećanjima koji nas za njih vezuju, a to je i jedan od razloga što kopije parfema teško razlikujemo od originala.
Ipak, postoje smernice koje nam mogu pomoći. Prva je svakako slatkasta karakteristika kopija koja za svoje postojanje može zahvaliti ciljanoj potrošačkoj grupi, a to je mlađa populacija, koja često ima manje istančano čulo mirisa.
Još jedna smernica je postojanje različitih nivoa mirisa. Skuplji parfemi traju duže, a nerijetko imaju sposobnost da kroz nekoliko sati nakon nanošenja mijenjaju tri ili četiri mirisne note, dok najbolje kopije u sebi sadrže maksimalno dvije note.
Kako bi proverili svoj parfem, uvjerite se u prirodu njegovog mirisa odmah nakon nanošenja i nakon dva ili tri sata. Kopija bi trebalo da zadrži isti miris, dok će original najvjerovatnije promeniti notu.
Treba imati u vidu i to da neki najskuplji parfemi zapravo ne mijenjaju note pa se ovaj način prepoznavanja ne može primijeniti na sve parfeme.