Kako prestati ugađati drugima: 3 savjeta
Ugađanje drugima iscrpljuje i stvara zamjerke, ali svjesnost o toj navici je prvi korak ka promjeni. Naučite kako prestati ugađati ljudimaZa mn...
U ljudskim odnosima, profesionalnim ili prijateljskim, bitna je komunikacija, i to ne bilo kakva već kvalitetna komunikacija. Možda ste i vi jedna od osoba koja ima teškoća s jasnim izražavanjem svoga mišljenja
Ako mislite da vas vaši sagovornici ne slušaju, ne uvažavaju vaše mišljenje ili se vi sami bojite da izrazite svoje mišljenje pred autoritetom/nepoznatima, postoje tehnike kojima možete svladati taj komunikacijski jaz.
Usvojiti asertivni način komuniciranja znači raditi na svojim vještinama razgovaranja, ali i na samoj sebi podizanjem samopouzdanja. Ako vjerujete da možete pridonijeti svojim mišljenjem i da je ono vrijedno lakše ćete i bolje iznijeti svoj stav.
Asertivna komunikacija nije isto što i agresivnost. Asertivnim govorom na odlučan i pristojan način komunicirate s drugima dajući im na znanje svoje lično potrebe, želje i branite svoja prava.
Ovakva komunikacija se bazira na takozvanom “ja govoru”. “Ja izjave” je potrebno vježbati nasamo i postupno uvoditi u stvarne životne situacije. Sastoje se od rečenica u kojim morate jasno i smireno izraziti svoje mišljenje i osjećaje vezane za situaciju. Bitno je da ih uputite pravoj osobi, te da svakoj pojedinačnoj situaciji prilagodite svoj odgovor i ton glasa.
Primjer kažete: “Ja mislim da ovaj plan nije dobar…Ja bih radije da me ne ometate…Ja želim…”, a zatim navedete detalje koji podržavaju vaš stav.
Ovakav “čvrsti način” razgovora pomoći će vam da lakše istupite sa svojim mišljenjem i da insistirate na svojim pravima kada su ona ugrožena. Takođe, pomoć će vam kada želite da izrazite negativne ili neugodne emocije i razgovarate s osobama autoriteta tako što ćeš se usredotočiti na sebe i jasno se izraziti.
Izvor: index.hr