Volite li više davati ili primati poklone, i šta to govori o vama?
Uoči Nove godine pravo je vrijeme da se pozabavimo pitanjem volite li više davati ili primati poklone. Odgovor će otkriti mnogo toga o vašem mental...
Jonathan Malesic, novinar i esejista, kaže da živimo u doba epidemije sagorijevanja na poslu! U autorskom tekstu za Guardian objasno je da to karakteristično za “naše vrijeme” jer postoji jaz između ideala o onome što se radi i stvarnosti!
Jonathan smatra da je taj jaz veći nego u prošlosti.
“Ideal koji nas motiviše da radimo do tačke sagorijevanja jeste obećanje da ćemo imati dobar život ako teško radimo. Obećanje o dobrom životu ne podrazumijeva samo materijalni komfor, već i društveni dignitet, osobnost i duhovnost čovjeka”, naglasio je.
Malesic je istakao sebe kao osobu koja je željela da bude profesor na univerzitetu zato što mu se činilo da njegovi univerzitetski profesori dobro žive. Međutim, kasnije je shvatio da je, kako je naveo, uglavnom laž američko obećanje da će dobro živjeti oni koji rade pravi posao.
Prema njegovim riječima, bio je slijep pred tim obećanjem.
“Riječ je o obećanju koje je filozof Platon nazvao ‘plemenita laž’, mit kojim se opravdavaju fundamenti društva”, dodaje.
Primjećuje da je stvoren sistem u kojem poštovanje postoji samo prema krajnje posvećenim radnicima motivisani željom za dobrim životom, ali da to za posljedicu ima anksioznost radnika koja se umiruje još intenzivnijim radom, prenosi klix.ba. Prethodno opažanje je objasnio primjerom videoigara – videoigre su tako osmišljenje da ih je teško prestati igrati.
“Lijek je takođe i otrov. Da bi se anksioznost smanjila pretjerano se radi, a bez da postoji odgovarajuća nagrada za to, bez da se ostvaruje veća autonomija u radnom okruženju, bez pravičnog odnosa, bez ostvarivanja ljudskih odnosa te konfrontiranjem ličnim vrijednostima. Time čovjek postaje iscrpljen i neefikasan”, upozorava Malesic.
Istakao je da je anksioznost uzrokovana radom ugrađena u sam kapitalizam. Kako je naveo, to je ključno obećanje u knjizi Maxa Webera iz 1905. “Protestantska etika i duh kapitalizma” koja savršeno opisuje postavke današnje radne etike.
Ukazao je da postoji veliki broj ljudi koji žele biti prepoznati kao sveci rada, iako su svjesni ni da sami sebi ne mogu to pripisati. No, Malesic u tekstu za Guardian ponovo upozorava da to ima posljedice po psihičko stanje, tj. da dovodi do sagorijevanja ili burnouta.
PeopleImages / iStock via Getty Images Plus